مدیرکل امور اداری و تشکیلات؛

جزئیات برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای اعلام شد

حسین‌بر با اشاره به اهمیت آزمون صلاحیت حرفه‌ای، جزئیات برگزاری این آزمون را تشریح کرد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یار محمدحسین بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات با اشاره به آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، اظهار کرد: آزمون بخشی از فرایند یادگیری بوده و سنجش دانش حرفه‌ای با جامعه آماری بالا فقط از طریق آزمون ممکن است و در سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها برگزاری آزمون به‌دفعات دریک سال متداول است.

او افزود: مطالعات تطبیقی درتدوین طرح سنجش صلاحیت‌های معلمان نشان داد در بسیاری از کشور‌های جهان برگزاری آزمون از دانش حرفه‌ای متداول است چراکه کثرت اطلاعات و لزوم به روزآوری دانش واطلاعات ناگزیر می‌کند که بخشی از آموزش‌ها را برعهده خود معلمان گذاشته شود تا از عزم، همت واراده شخصی آنان برای کیفیت بخشی به نظام تعلیم وتربیت بهره گرفته شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات با بیان اینکه درباره برگزاری آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان تمهیدات زیادی اندیشیده شد، گفت: خوشه‌بندی متقاضیان شرکت در آزمون، تعدد ساعات برگزاری آزمون، درخواست از ادارات کل استان‌ها برای انجام تمهیدات وتسهیلات جهت حضور بی دغدغه همکاران در آزمون، افزایش مدت زمان برگزاری آزمون، پیش‌بینی آزمون جبرانی، برگزاری ویدئو کنفرانس با مسئولان آموزش نیروی انسانی استان‌ها ومسئولان ادارات کارگزینی و پاسخگویی وپیگیری رفع مشکلات از طرف همه دست اندرکاران در همه سطوح از جمله این تمهیدات و اقدامات است.

شرایط برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای

حسین‌بر بیان کرد: مدت زمان اختصاص یافته به هر تست برابر عرف آزمون‌های ملی یک دقیقه است و در برنامه‌های آزمون الکترونیکی یکی از راه‌ها کنترل کج روی‌ها کاهش زمان آزمون در نظر گرفته شده است.

او در ادامه اضافه کرد: در این آزمون ۲۰ دقیقه زمان اضافی برای اشکلات احتمالی در نظر گرفته شده بود و در آزمون جبرانی کسب رتبه برای ارتقا این زمان به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات تصریح کرد: برگزاری آزمون برای دریافت رتبه بالاتر که مزایا وتسهیلات بالاتری را در پی دارد انتظار بالاتری را نیز از متقاضی ایجاد می‌کند و سن، سابقه و تجربه برای تسلط حرفه‌ای از دلایل این امر است.

او با اشاره به اینکه فرض اول آشنایی همکاران با منابع‌آزمون بود، اظهارکرد: فرض دوم میزان ضرورت و لزوم آشنایی همکاران با منابع بود و فرض سوم و مهم‌تر این که برای کسب رتبه بالا، مطالعه محتوایی که در کامل‌ترین شرایط برابر با دو جلد کتاب بوده، ضروری است.

حسین‌بر ادامه داد: برگزارکنندگان تعدادی منابع را برای هر رتبه حذف کرده بودند و از منابع صفحات بسیار معدودی را برای آزمون تعیین کرده بودندو شاید تنها اشکال وارده این باشد که آماده شدن برای آزمون تستی برای سن و سابقه بالا به زمان بیشتری نیاز دارد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات تاکیدکرد: نتایج آزمون وسطح سوالات در دو آزمون موید این واقعیت است که همکارانی که مطالعه عمیق‌تر ودقیق‌تری داشته‌اند موفق به کسب حد نصاب شده‌اند و لذا ضمن تصحیح این موضوع در صورت صحت این اتفاق درآینده نزدیک، آزمون‌ها در مراکز تست سنتر برگزار خواهد شد.

حسین‌بر با بیان اینکه ایجاد سامانه LTMS قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که در برنامه‌های آتی از آن بهره‌گیری خواهد شد، گفت: برای برگزاری آزمون وتایید شرط ورود متقاضیان نیاز بود تا سیستم پرسنلی به این سامانه لینک شود و عدم به‌روز بودن سیستم پرسنلی و بازه‌کم برای هماهنگ کردن اطلاعات مورد نیاز برای امکان شرکت در آزمون مشکلاتی را ایجاد کرد که عمدتا ناشی از عدم به‌روزآوری، عدم هماهنگی میان ابلاغ وحکم، انتقال وجابجایی همکاران در بین استان‌ها، تغییر رسته وارتقا مدارک که ثبت نشده بود.

او با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای همکاران در آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای اذعان کرد: به‌روزآوری سیستم پرسنلی، ناهماهنگی میان ابلاغ واحکام برخی همکاران و نارسایی‌های ایجاد شده در پوشش اینترنتی و پهنای باند و عدم پی‌گیری مسائل و مشکلات از سوی همکار و محول کردن به اداره وعدم توجیه کافی برخی از همکاران ما وکمبود نیروی انسانی مشکلاتی را در این خصوص ایجاد کرد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات گفت: آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان به میزان ۸۵ درصد و به شکل بسیار مطلوب به پایان رسیده است و در فرصت باقی مانده تا پایان سال، مابقی این آزمون به انجام خواهد رسید و همکاران نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۵۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
چه فایده رتبه بندی را که برداشتن! انگیزه ای برای معلمان دیگه نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
عوامل وزارتخانه درعمل با این افزایش حقوق نا عادلانه صلاحیت حرفه ای ، سوابق خوب آموزشی و.... را ازبین بردند
با این حساب نه آزمون صلاحیت حرفه ای لازم داریم نه کلاس ضمن خدمت ونه درست کار کردن
آخرین اخبار