ایران با افزایش خدمات مهندسی، قصد ساخت یکی از سیستم‌های برقی جداگانه خودرو را کرده است.

///به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آوای خوش تولید پس از تحریم‌های ظالمانه باز هم به گوش می‌رسد. بعد از تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران اعمال کرد صنعت خودروسازی با مشکلات متعددی اعم از خروج خودروسازها رو به رو شد اما با تکیه بر مهندسان ایرانی توانستیم خود را در این حوزه تقویت کنیم.

حالا به کمک مهندسان داخلی برای اولین بار خط تولید سیستم ترمز عقب خودرو به‌صورت دیسکی در کشور افتتاح شده که از این سیستم در خودروهای رانا، دنا و پژو ELX استفاده می‌شود.

به گفته سازندگان این قطعه، واردات این محصول در کشور سالیانه ۳۰ میلیون دلار مصرف ارزی داشته که با تولید داخل شاهد کاهش ارزبری آن خواهیم بود و اگر بتوانیم خود را در داخلی سازی قطعات تقویت کنیم به صادرات این محصولات خواهیم رسید.


بیشتر بخوانید: افتتاح خط تولید سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی


افتتاح خط تولید سیستم ترمز عقب دیسکی 

نکونظر عضو انجمن قطعه سازان و مدیر عامل یک شرکت قطعه ساز در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این خط تولید با توجه به نیاز جامعه این خط طراحی، افتتاح و اکنون به تولید رسیده است.

او بیان کرد: مواد اولیه این قطعه ۱۰۰ درصد تولید داخل است و همچنین با توان تولید ۱۰۰ دست در روز و افزایش هزار دست در روزهای آینده توان تأمین نیاز داخل را داراست.

عضو انجمن قطعه سازان درباره اینکه صادراتی برای این قطعه صورت خواهد گرفت یا خیر؟ تشریح کرد: به دلیل اینکه این محصول با توسعه یک خودرو همراه است، تا زمانی که ارتباطات بین‌المللی برقرار نشده امکان صادرات این کالا وجود ندارد. زمانی که ارتباطات بین‌المللی برقرار شود، می‌توانیم برای خودروهایی که محصول بوش هستند این کالا را صادر کنیم.

نکونظر درباره مشکلات موجود در حوزه داخلی‌سازی قطعات، تشریح کرد: در تأمین مواد اولیه مشکلی وجود ندارد و اکنون تنها حدود ۱۰ درصد مواد اولیه با مشکل از خارج کشور وارد می‌شود.

داخلی سازی ۸۵ درصد ترمز عقب ترمز دیسکی

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بحران‌های مختلفی را در ماه‌های گذشته پشت سر گذاشتیم که خوشبختانه با همت بخش خصوصی و درایت وزارت صنعت، معدن و تجارت سختی تحریم‌ها را رفع کردیم.

او بیان کرد: در سال ۹۰ تحریم‌هایی بر کشور اعمال شد که باعث شد در بسیاری از صنایع مانند صنعت خودروسازی خیلی عقب‌تر از حال باشیم چرا که در آن سال هیچ تولیدی نداشتیم و وابستگی زیادی به خارج از کشور داشتیم.

دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: در سال ۹۷ نیز تحریم‌هایی اعمال شد، اما به دلیل اینکه در گذشته نیز این شرایط را پشت سر گذاشته بودیم و تا حدودی توانستیم خود را در این صنعت تقویت کنیم و  به تولید ۵۰۰ خودرو در روز برسیم.

بیگلو ادامه داد: امروز با استناد به دستور مقام معظم رهبری و مغفول ماندن توانمندی‌هایمان در صنعت خودرو توانستیم خود را در این حوزه تقویت کنیم که خوشبختانه در مجموع به تولید ۴ هزار خودرو در روز رسیدیم.

دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: اکنون هر آنچه داریم حاصل دسترنج مهندسان است. این نکته ناگفته نماند اگر تحریم‌ها اعمال نمی‌شد ممکن بود مانند این روزها به رونق تولید نمی‌رسیدیم و خوشحالیم که وابستگی‌مان به خارج از کشور کاهش یافت.

بیگلو درباره مشکلات صنعت خودروسازی و قطعه‌سازان، بیان کرد: مشکل ما در تأمین مواد قطعه‌سازی است، متأسفانه مواد اولیه جوابگوی تولید برای تمام متقاضیان جامعه نیست و کلید آن کاهش قیمت مواد اولیه است.

او درباره راهکار‌های کاهش قیمت خودرو، تشریح کرد: آن کالایی که برای ایران است را نباید با دلار آمریکا مبادله کرد و می‌توانیم این گونه شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم، علاوه بر این وابستگی‌مان به خارج از کشور کم خواهد شد.

بیگلو بیان کرد: ترمز عقب ترمز دیسکی اکنون ۸۵ درصد داخلی سازی شده است  و در آینده‌ای نزدیک پروژه کوچک دیگری در خودکفایی را رونمایی خواهیم کرد.

اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر  با داخلی سازی محصولات خودرو

هاشمی عضو انجمن قطعه‌سازان و رئیس هیئت‌مدیره شرکت آذین تنه، در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از سال ۷۳ تولید داخلی را راه‌اندازی کردیم و اکنون به ۱۰۰ درصد داخلی سازی قطعات رسیده‌ایم.

او با اشاره به اینکه فعالیت شرکت‌های قطعه‌ساز باعث اشتغال‌زایی زیادی شده است، گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای این شرکت کار می‌کنند که باعث اشتغال‌زایی زیادی شده است.

هاشمی افزود: هم‌اکنون در صنعت خودرو بحث داخلی سازی مطرح است که در این زمینه صنعتگران با اشتیاق بیشتری کار می‌کنند و امیدوارم  در این حوزه موفق شویم.

عضو انجمن قطعه سازان بیان کرد: بحث دیگر راه‌اندازی میز گردها در صنایع است که اگر شرکت‌ها وارد این حوزه شوند قطعاً موفق خواهیم شد چرا که باعث اشتیاق بیشتر کارکنان می شود. با راه اندازی میزهای تخصصی وابستگیمان به خارج از کشور کاهش خواهد یافت.

عضو انجمن قطعه سازان تشریح کرد: تحریم‌ها باعث شد که در صنعت خودروسازی تقویت شویم و فرصتی برای داخلی سازی قطعات ایجاد شد.

هاشمی تشریح کرد: در گذشته تمام قطعات از خارج کشور وارد می‌شد، اما اکنون دیگر وارد نمی‌شود. کیفیت قطعات داخلی هیچ تفاوتی با نمونه‌های خارجی ندارد.

حالا انتظار می‌رود با اتکا به دانش نخبگان ایرانی و حمایت‌های دولت در این حوزه توانمندتر از پیش شویم و بتوانیم به داخلی‌سازی تمام قطعات برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۵۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
خودرو سازی انحصاری . جلوگیری از رقابت وواردات ازاد خودرو . سود این خودروسازان از حاصل دزدی از جیب مردم معلوم نیست گجا خرج میشود با پولی که مردم بد بخت ایران برای این خودروهای بی کیفیت دادند میشد ده تا کشور خرابه را اباد کرد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام من حدود ده سال پیش تو یه شرکت قطعات جلوبندی کار میکردم .صاحب کارخونه باداشتن تمام خط تولید از صفر تا صد کم کم شروع کرد به واردات از چین همون محصولاتی رو که تولید میکرد اول قطعه خامش رو بعد ماشین کاری شده بعد مونتاژ شده و در نهایت بعد از مدتی بسته بندی شدش رو و کل کارخونش رو تعطیل کردو .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
آورین آورین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
اکثر کامنت ها رو خوندم. نمی دونم چرا اکثر مردم مثل من خودروساز ها رو دوست نداره برا خودروسازی متاسفم که در بازار بسته رانتی ما تازه تونستند ترمز بسازند اون هم معلوم نیست راست بگند و یا مال چه نسلی هست من که اگه پول داشتم خودرو تویوتا می خریدم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۲:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
ترمز چیه ما ماشین در حد پورش میخوایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
واقعاً خسته نباشید،باید خیلی مراقب باشیم که که شرکتهای بزرگ خودروسازی این دستاورد رو کپی برداری نکنن برا ماشینهاشون.در ضمن پیشنهاد میکنم که چنتا از مدیرامونو بهشون قرض بدیم تا صنعت خودروسازی شون ورشکسته نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
حالا که منت گذاشتین سر مردم چقدر باید شاهد افزایش قیمت باشیم
United States of America
نادر
۱۷:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
تا حالا ترمز هاشون مثلا خارجی بود خوب عمل نمیکرد،از این به بعد ک ایرانی شده!
از همین جا ب تمام مردم سرزمینم تسلیت عرض میکنم بخاطر مرگ عزیزانشون در سوانح جدید جاده ای بخاطر ترمز ایرانی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۷:۳۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
یعنی تکنولوژی ساخت ترمز جلو دیسکی رو داشتیم،ولی تکنولوژی ساخت ترمز عقب دیسکی رو نداشتیم؟
مگه فرق داره با هم؟
یکی توضیح بدهد لطفا
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۶:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
تا حالا خواب بودن خودرو سازان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
با هم این حربه سالهاست که ما ایرانیها از تولیدات به روز خودرو سازی دنیا محروم شدیم. گول این حرفها را نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
حرف مفت و بیخود نزن لطفا و خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
هیچی دیگه قیمت پراید با ابشن چرخ عقب دیسکی 100 میلیون
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
چه فایده‌ای داره وقتی که بخاطرش باید چند برابر قیمت خارجیش از جیب مردم بره
زمانی افتخار هست که مردم منتفع بشن
با صد میلیون که متوسط قیمت خودروهای ایرانیست خودرو خیلی خوب خارجی میشه خرید
پس چه دروغ چه درست مردم هزینه برابری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خب حالا با این خودکفایی چقدر قراره اتومبیل های بی نظیر داخلی افزایش قیمت داشته باشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
آفرین. ایران باید قوی شود
۱۲۳۴
آخرین اخبار