سرانه فضای سبز در چهارمحال و بختیاری بالاتر از سرانه کشوری است

رئیس اداره فنی جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: سرانه فضای سبز در این استان بالاتر از سرانه کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی حسین امینی رئیس اداره فنی جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: سرانه فضای سبز استان به ازای هر نفر هم اکنون ۴۰ صدم هکتار است که این میزان از سرانه کشور بالاتر است.

او افزود: سرانه فضای سبز کشور ۱۷ صدم هکتار برای هر ایرانی است که این میزان در دنیا هشت دهم هکتار است.

امینی با اشاره به اهمیت بحث درخت و درختکاری در کشور بر نهادینه کردن فرهنگ درختکاری تأکید و اضافه کرد: در راستای اجرای طرح نهضت سبز و همچنین درختکاری هفته منابع طبیعی در یک هزار و ۷۳۴ هکتار عرصه استان درختکاری جنگلی انجام می‌شود.

او ادامه داد: در این مدت ۱۰۰ هزار اصله نهال در بخش غیردولتی و ۵۰۰ هزار اصله نهالی جنگلی در نهالستان‌های بخش دولتی استان کشت می‌شود.

امینی به کشت گونه‌های جنگلی مثمر در استان در راستای رفع مشکلات معیشت جنگل نشینان اشاره کرد و افزود: کشت درختان جنگلی مثمر راه حلی برای کاهش وابستگی جوامع محلی به جنگل و مراتع است.

او گفت: هم اکنون تولید نهال در نهالستان‌های شهرکرد و لردگان در قالب گونه‌های اقتصادی، جنگلی، سریع الرشد به منظور توسعه جنگل و باغات استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار