افزایش تخت‌های آی. سی. یو و دیالیز در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از افزایش تخت‌های آی. سی. یو و دیالیز در این استان خبر داد.

افزایش تخت‌های آی. سی. یو و دیالیز همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: در استان همدان تا قبل اجرای طرح تحول نظام سلامت ۶۰ تخت ای. سی. یو وجود داشت که تا ۲۰ روز پیش به ۱۵۰ تخت و هم اینک به ۱۷۶ تخت رسیده است یعنی ۲۴ تخت آی. سی. یو در این شرایط اضافه شده است.

او افزود: تعداد تخت دیالیز در کل استان ۹۶ تخت بود که در طول ۴۵ روز گذشته به ۱۵۴ تخت ارتقا یافته است؛ زیرساخت‌ها و تجهیزاتی که بسیار برای علوم پزشکی حیاتی است در شرایط کمبود منابع تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همچنین آزمایشگاه «پی. سی. آر» و «آرتی- پی. سی. آر» در این استان راه اندازی شده و تعداد ۳ دستگاه در این مراکز وجود دارد.

حیدری مقدم بیان کرد: برای مقابله با ویروس کرونا ۳ تیم متخصص ویروس شناس در آماده باش کامل هستند که در صورت نیاز و خروج هر یک از چرخه، از توان دیگر تیم‌ها استفاده می‌شود.

او افزود: در گام نخست به پنج استان اجازه راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا دادند که همدان نیز جزو این استان‌ها بوده و آزمایشگاه پیشرفته تست کرونا در همدان راه‌اندازی شد که هم اینک اقدام به انجام آزمایش از بیماران مشکوک به کرونا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: هر اتفاقی که قرار است در کشور صورت بپذیرد حداقل ۷۲ ساعت قبل در این استان اجرایی شده است چرا که کارکنان این مجموعه ۲۴ ساعته در حال برنامه ریزی برای غلبه بر این ویروس هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.