قطع سهیمه آرد و پلمب در انتظار نانوایان متخلف

معاون فرماندار رشت گفت: نانوایی‌هایی که اصول بهداشتی را رعایت نکنند هم سهمیه آرد آنان قطع و هم تعطیلی می شوند.

قطع سهیمه آرد و پلمپ در انتظار نانوایان متخلفبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  محمد علی ویشگاهی، معاون امور عمرانی فرمانداری رشت در چهارمین نشست پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان رشت گفت: با هماهنگی‌هایی که با بانک‌های استان انجام شده است همه نانوایان موظف به دریافت و راه اندازی دستگاه کارت خوان در واحد صنفی خود  هستند و دریافت پول نقد باید در نانوایی‌ها از سوی متصدی صندوق انجام گیرد و شخص نانوا به دلیل رعایت نکات بهداشتی حق دریافت پول از مردم را ندارد.

او  افزود: همه نانوایان باید صندوق دار و متصدی توزیع نان در نانوایی داشته باشند و هر نانوایی که تمکین نکند واصول بهداشتی را رعایت نکنند سهمیه آرد آن‌ها قطع و نانوایی اش پلمب می‌شود.

معاون امور عمرانی فرمانداری رشت گفت : گشت‌های سیار مداوم به صورت محسوس و نامحسوس  نظارت بر قیمت در شهرستان رشت را کنترل می‌کنند و هر واحدی که تخلف واقدام به احتکار اقلام مورد نیاز مردم به خصوص اقلام بهداشتی کنند با او برابر قانون برخورد مخواهد شد.

ویشگاهی تصریح کرد: اغلب خیابان‌ها در شهر رشت و همچنین بخش ها‌ی شهر رشت گند زدایی و ضد عفونی شده واین ضد عفونی‌ها تا برطرف شدن ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

او گفت:  دو موکب نورالزهرا و محسنین هم در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی و مقابله با بیماری کرونا اقدام به پخت نان به صورت رایگان و جذب و توزیع اقلام بهداشت در شهرستان رشت کرده اند.

معاون عمرانی فرمانداری رشت افزود: همه درمانگاه‌های بخش‌های شهر رشت به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مراجعان هستند و علاوه بر آن مراکز خدمات سلامت ۶ در بلوار توحید گلسار، مرکز ۱۶ در بلوار شهید بهشتی، مرکز شماره ۵ در میدان شهر داری زیر کوچه، مرکز شماره ۳ در رودبارتان، مرکز شماره ۱۰ در چماسرا تا ساعت ۲۴ شب آماده خدمت رسانی به بیماران است.

ویشگاهی ، بر رعایت نکات بهداشتی از سوی خشک شویی‌های شهرستان رشت اشاره و تصریح کرد : با توجه به اینکه مردم در راستای ضد عفونی کردن لباس‌های خود به خشک شویی‌ها مراجعه می‌کنند خشک شویی‌ها موظفند به رعایت نکات بهداشتی و کاور کردن لباس‌ها بعد از انجام کار هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.