تامین وحمل بیش از ۷۱ هزارتن کود شیمیایی به کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تامین و حمل ۷۱ هزار و ۱۰۳ تن انواع کود شیمیایی در این استان خبر دادوگفت: از این میزان، ۵۳ هزار و ۳۳۵ تن کود ازته دراختیار کشاورزان قرار گرفته است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرید سپری گفت: از میزان کل سهمیه کودی استان ۷۱ هزار و ۱۰۳ تن کود توسط کارگزاران شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاونی روستایی به استان کردستان حمل شده است.

او با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مقدار کل کود تامین شده استان نسبت به پارسال افزود: از این میزان کود تامین شده علیرغم مسائل و مشکلات موجود در حمل و نقل کود و عدم تحویل مناسب توسط شرکت‌های پتروشیمی مقدار ۵۳ هزار و ۳۳۵ تن کود ازته به استان حمل و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: البته ۲۰۰۰ تن کود بین راهی داریم که در آینده‌ای نزدیک وارد استان شده و بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

سپری گفت: اوج مصرف کود توسط زارعین هنگام کشت‌های پاییزه، بهاره و در موقع سرم گندم است بنابراین لازم است تا کارگزاران توزیع کود قبل از پیک مصرف نسبت به خرید کود اقدام تا کشاورزان بتوانند در زمان مناسب از آن استفاده کنند.

استان کردستان دارای ۲۸۲ هزار هکتار با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان‌های موفق در حوزه کشاورزی باشد.

این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

کردستان دارای حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله)، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل است.

جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.