کمک از مردم برای اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : با توجه به شروع بیماری کرونا و نیاز مراکز درمانی از مردم می‌خواهیم که برای اهدای خون اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پژمان صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا مراجعه مردم برای اهدا خون کاهش یافته و در نتیجه میزان ذخایر خون کاهش پیدا کرده است.

او گفت : به منظور تامین نیاز مراکز درمانی از مردم می‌خواهیم که برای اهدای خون اقدام کنند و همچون گذشته هم یار بیماران باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه موضوع احتمال شیوع بیماری کرونا در مراکز ازدحام جمعیت اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام مردم و کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونا متقاضیان می‌توانند با کمک درگاه اینترنتی سازمان انتقال خون برای گرفتن نوبت اقدام و دارد و در ساعت‌های معین شده به مراکز مراجعه کنند.

صالحی فر گفت: تمام وسایل و تجهیزات اهدای خون، محیط و شرایط خون‌گیری سازمان انتقال خون کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگران ناشی از ترس کرونا نیست.

او با بیان اینکه در چند روز اخیر متاسفانه اهداکنندگان خون در استان کاهش یافته گفت: در این روز‌ها نیاز به خون اصلا کاسته نشده که اهدا نکردن خون در این شرایط ضروری نباشد و ادامه این روند اصلا مطلوب نیست.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت: اگر کیسه‌های خون ذخیره شده نیز به اندازه کافی داشته باشیم، باز نیاز به برخی از مشتقات خون مانند پلاکت اهدای خون را به صورت روزانه و مستمر ضروری می‌کند، زیرا که پلاکت‌های خون موردنیاز ضروری بیماران خاص است فقط سه روز ماندگاری و قابل ذخیره است و این یعنی شرایط خاص نمی‌تواند جلوی اهدای خون بگیرد چراکه جان خیلی‌ها به خطر می‌افتد.

صالحی فر گفت: در صورت تداوم کاهش اهدای خون جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی و مادران باردار و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمندند، به خطر می‌افتد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.