توزیع۶۰ هزار اصله نهال در دامغان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ۶۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در این شهرستان توزیع و کاشته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عباسی راد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ۶۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و نکوداشت روز درختکاری، به صورت رایگان در شهرستان توزیع و تا پایان سال کاشته می‌شود.

او افزود: نهال‌های قابل توزیع از گونه‌های زبان گنجشک، اقاقیا، سنجد، عرعر، سروخمره ای، ارغوان، توت، سرو شیراز، زیتون تلخ، کاج مشهد و سرو نقره‌ای است.

عباسی راد اضافه کرد: این نهال‌ها از ایستگاه‌های تولید نهال حسن آباد دامغان و ایستگاه‌های مستقر در سمنان و شاهرود تامین شده است.

او اظهارداشت: نهال‌های مهیا شده در بین مردم، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مدارس، شهرداری‌ها و سایر ارگان‌های دولتی وخصوصی توزیع خواهد شد.

عباسی راد بیان کرد: هداف از توزیع نهال، توسعه مشارکت عمومی، فرهنگ‌سازی و ترویج منابع طبیعی در بین عموم مردم، ایجاد روحیه کاشت نهال و توسعه فضای سبز در شهرستان است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر جلوگیری از اجتماعات، بسیاری از برنامه‌های عمومی این هفته لغو شده است.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران از ۱۵ الی ۲۱ اسفند ماه به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است که در سال‌جاری، هفته منابع طبیعی با شعار «نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار