در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولتی‌ها به دنبال واگذاری پروژه‌های پر سود به جامعه باشند

کارشناس اقتصادی گفت: بهتر است تمهیداتی از جمله واگذاری پروژه‌های سود آور به مردم صورت گیردتا موجب اشتغالزایی شود.

دولتی‌ها به دنبال واگذاری پروژه‌های پر سود به جامعه باشندنصرت عبدلله زاده کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رشد نقدینگی کشور در سال ۹۹  اظهار کرد: طی  ماه های گذشته شرایط اقتصادی بسیار سختی را در کشورمان متحمل شدیم. نقدینگی لازمه اقتصاد در هر کشوری است و بدون آن  امکان فعالیت در زمینه های اقتصادی وجود ندارد، همچنین در نبود آن  معضلات جدیدی در جامعه ایجاد می شود.

وی ادامه داد: تعادل در هر امری بهترین گزینه است که در خصوص نقدینگی هم باید رعایت شود. بسیاری از حوزه ها از  کمبود نقدینگی گلایه  دارند که با ارائه  تسهیلات بانکی  می توان این امر را آسان کرد.

این اقتصاددان بیان کرد: این شرایط را در صورتی می توان کنترل کرد که تدابیر لازم دیده شود، همچنین تحقق آن مستلزم هزینه بسیار است.


بیشتربخوانید:جاری شدن سیل نقدینگی در پی انتشار ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی 


وی در خصوص روش‌های کنترل نقدینگی در سال جدید گفت: برای کنترل نقدینگی در کشور بهتر است استقلال بیشتری به بانک مرکزی داده شود  تا سلطه مالی بر نظام پولی بانکی کشور تمام شود.

عبدالله زاده ادامه داد: همچنین  بهتر است تمهیداتی از جمله واگذاری پروژه‌های سود آور به مردم صورت گیرد که هم موجب اشتغالزایی شود و هم رشد نقدینگی در جامعه شود. همچنین نباید چاپ پول بدون پشتوانه صورت گیرد.

این استاد دانشگاه در پایان گفت:  با تدابیر هوشمندانه می توان  بستر مناسب برای جذب نقدینگی را  فراهم کرد. همچنین دولت باید تحت هر شرایطی  اعتماد از دست رفته مردم را با سیاست های مطلوب برگرداند  تا همه مشکلات اقتصادی در کشور برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار