در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چرا برخی افراد از ویروس کرونا می‌ترسند؟

یک روانشناس درباره علت ترسیدن برخی افراد از ویروس کرونا، توضیحاتی داد.

پریسا ارجمندی روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی با‌شگاه خبرنگاران جوان، درباره علت ترسیدن برخی افراد از ویروس کرونا، اظهار کرد: یکی از موثرترین روش‌های درمانی که در مورد ترس از بیماری (فوبیای بیماری) و در حال حاضر ترس از کرونا وجود دارد، درمان شناختی_رفتاری هست.

ارجمندی بیان کرد: به عنوان مثال فردی از کرونا ترسیده و اضطراب گرفته سردرد، دلشوره، لرزش می‌گیرد، و در آخر اخم می‌کنم یا گوش گیر می‌شود.

وی گفت: اما اگر بخواهیم به این مشکل ریشه ای نگاه کنیم باید به دوران کودکی افراد توجه کنی، به عنوان مثال؛ مادر دو سال اول زندگی خیلی در دسترس کودک نبوده و او را در خانه تنها گذاشته و ترسیده، پس باور بنیادی او ناامنی و ترس اس و دنیا جای ناامنی است و اجتناب از موقعیت‌های می‌کند یعنی فکر می‌کند دنیا جای امنی برای او نیست و هیچ کس با او خوب نیست که این افکار اتوماتیک است.

این روانشناس تصریح کرد: حالا این فرد با چنین افکاری و شرایط وجود ویروس کرونا نمی‌تواند به تنهایی در خانه بماند و می‌خواهد به سرعت شرایط را تغییر دهد.

ارجمندی ادامه داد: تجربه های اولیه دوران کودکی که مربوط به مقایسه فرد با خواهر و برادرانش است، می‌تواند از دیگر دلیل ترسیدن افراد از ویروس کرونا باشد چراکه آنها دائماً در هر زمینه‌ای با خواهر و برادرانشان مقایسه شده‌اند و این مقایسه شدن باعث ایجاد این باور در آنها می‌شود که با خود دائم می‌گویند "من بی عرضه هستم"، "توانمند نیستم" پس هر شرایطی باعث ایجاد نگرانی و ترس در آنها شده و از ویروس کرونا نیز می‌ترسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
چرا برخی افراد از ویروس کرونا می‌ترسند؟!!! هنوز نرفتی وسط دریا گیر کنی توی طوفان که بگی وای بر من به دریا رفته می داند مصیبتهای طوفانی آقوووووووووو هنوز ویروس کورنا نگرفتی که ببینی بهات چکار میکنه حالا کری می خونی !!! وقتی داری خفت میکنه و تب بالای 40 درجه داری و غیره ... اون وقت بگو چرا بعضیها از کرونا می ترسند اون وقت جناب روانشناس اگه نفسی برات بمونه میگی غلط کردم غلط کردم که این سئوال من کردم برو عزیز دل برادر خدا روزیتو جای دیگری بده الکیم ادای شجاعها رو در نیار که اصلا بهت نمیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
ویروس میگیریم علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
این چه استدلالی
Germany
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خداراشکرتک فرزندها چون مقایسه نمیشن این مشکل راندارن ومدام موردتوجه مادروپدرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
میترسیم بمیریم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
برخی؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۲:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خواهشا با جای اینها یه کاری کنین که ریشه کن بشه هر چه زودتر داروش رو بسازن دراختیار همه ی مردم به صورت رایگان قرار بدن
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا قربانزاده
۱۲:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
کرونا جان بچه ات از کره زمین برو بیرون
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۲:۲۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
چرا برخی؟؟ همه میترسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
?????
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
اقای روانشناس نفست از جای گرم در میاد دنیا با این همه حوادث سماوی و زمینی از طرفی فقر بیماری و .... در گشوری که هشتش گرو نهشه و هزاران نامنی دیگر کجاش امنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
چرا نترسن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۵:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
چرا برخی افراد از ویروس کرونا می‌ترسند؟ حالا نیستش خودت که این سوال رو نوشتی اند شجاعتی خیللللللللللللللللی !!! خوب معلوم چون هیچ کس از درد و رنج و مریضی و فقر و بیچارگی خوشش نمیاد و دلشون نمی خواهد بمیرند همه دلشون می ،خواد عمر جاودانه داشته باشن در کمال سلامتی و امنیت و شادی و نشاط و رفاه و ثروتمندی و امکانات حالشو ببرن افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد
آخرین اخبار