بن‌بست سیاسی در سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد؛

تداوم ناکامی نتانیاهو و احتمال برگزاری انتخابات چهارم پارلمانی

نتایج شمارش ۹۹ درصد آرای انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی حاکی از ادامه بن‌بست سیاسی این رژیم و احتمال برگزاری انتخابات چهارم در کمتر از یکسال است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، برغم ادعای زودهنگام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره پیروزی در انتخابات پارلمانی این رژیم، گزارش‌ها حاکی از ناکامی او در کسب اکثریت قاطع در این انتخابات است و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی به سوی بن بست سیاسی جدید پیش می‌رود.

نتایج حاصل از شمارش ۹۹ درصد آرا نشان داد حزب لیکود نتانیاهو به رغم ادعای او ۳۵ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را بدست آورده، که نسبت به ۳۶ کرسی پیش بینی شده در روز انتخابات کمتر است. بنی گانتز، رقیب نتانیاهو و رئیس حزب آبی و سفید بر اساس نتایج، ۳۲ کرسی کنست را کسب کرده است.

نخست وزیر در رژیم صهیونیستی نیازمند ائتلافی مرکب از ۶۱ کرسی در پارلمان است تا بتواند تشکیل کابینه دهد و بقای آن را تضمین کند. گزارش‌های روز چهارشنبه حاکی از آن است که ائتلاف نتانیاهو با احزاب هم فکر تنها می‌تواند به کسب ۵۸ کرسی در کنست بیانجامد که برای بقای کابینه کافی نخواهد بود.

نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی مدتهاست درگیر پرونده‌های چهارگانه سنگین فساد است. رقیب نتانیاهو از حزب آبی و سفید اتهامات بی سابقه فساد او را دلیل امتناع از پیوستن به وی در تشکیل کابینه ائتلافی عنوان کرده است.

با توجه به اختلافات گسترده در اردوی نتانیاهو و ناکامی گانتز در کسب کرسی‌های لازم در کنست، بن بست دیگری فرا روی این رژیم قرار دارد و پیش بینی برگزاری انتخابات چهارم در عرض یکسال چندان دور از تصور نخواهد بود.

نتانیاهو روز سه شنبه ادعای پیروزی زودهنگام خود در انتخابات را مطرح کرد. مفسران صهیونیست با جعلی خواندن ادعای نتانیاهو آن را به سخره گرفتند. یکی از مجریان شبکه تلویزیونی یدیعوت آحارونوت در صفحه توئیتر خود نوشت: اکثر اسرائیلی‌ها با صراحت می‌گویند نه به بی بی (نتانیاهو). این مسئله این خطر را ایجاد می‌کند که نتانیاهو بار دیگر سعی در کشاندن اسرائیل به سمت انتخابات داشته باشد.

نتایج اولیه انتخابات کنست رژیم صهیونیستی که به طور رسمی منتشر شده، نشان داد حزب لیکود به ریاست نتانیاهو با کسب ۳۱.۵ درصد آرا در مقابل ائتلاف آبی و سفید به ریاست بنی گانتز با کسب ۲۳.۴ درصد آرا پیشتاز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۹:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
انشاالله خبر مرگت را بشنویم و نابودی اسرائیل را به زودی
آخرین اخبار