کمر همت البرز برای مقابله با کمبود اقلام بهداشتی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: یکصد و یازده مجوز برای تولید مواد ضد عفونی کننده در استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پور رستمی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز در نشست با خبرنگاران با بیان این که ۶۰ تا ۷۰ % کارخانه های تولید محصولات بهداشتی و آرایشی در البرز واقع شده است، افزود: از زمان شیوع کرونا ، در استان ۱۱۱ مجوز دو گانه به صورت موقت برای تولید محصولات ضد عفونی کننده در استان صادر شده است.

او افزود: با همکاری استاندار البرز، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت، حواله های مورد نیاز برای تامین مواد اولیه و الکل برای این کارخانه ها صادر شده است.

پوررستمی گفت : پخش اقلام ضدعفونی کننده به صورت ژل و مایع از جمعه در سطح استان به صورت ضربتی آغاز شده و از روز جمعه روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار قلم از انواع مواد ضد عفونی کننده در استان توزیع شده که توزیع این اقلام از دوشنبه به روزی ۲۰۰ هزار قلم رسیده است.

او افزود: این اقلام علاوه بر داروخانه ها در فروشگاه های زنحیره ای سطح استان مانند امیران نیز پخش می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به افزایش تولید این محصولات این اقلام در تمام داروخانه ها به اندازه نیاز موجود خواهد بود.

او افزود: توزیع این اقلام با حضور ناظرین و بازرسان در حال انجام است و قیمت این کالاها بر روی آن درج شده و با کسانی که با قیمتی بالاتر این محصولات را بفروش برسانند برخورد خواهد شد.

پوررستمی گفت: از مردم درخواست می کنیم تا مواد ضد عفدنی کننده مورد نیاز خود را از داروخانه ها و فروشگاههای معتبر تهیه کنند و در صورت هر گونه کم فروشی ، تقلب و یا گران فروشی با شماره ۳۲۵۰۴۰۲۶ یا سامانه ۱۹۰ ارتباط برقرار کنند.

او در خصوص تامین دارو برای بیماران مبتلا به کرونا، افزود: داروی مورد نیاز برای درمان بیمارانی که ابتلای آن ها به کرونا تائید شده تامین شده و در بینارستان ها موجود است و استان البرز هیچ گونه مشکلی در این زمینه ندارد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار