مرگ ۲ مبتلا به کرونا در هرمزگان / تعداد بیماران ۱۴ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ابتلای ۱۴ نفر به کرونا و مرگ دو نفر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ابتلای ۱۴ نفر به کرونا و مرگ دو نفر در استان  خبر داد.

او افزود: از مثبت شدن آزمایش سه نفر دیگر به ویروس کرونا در هرمزگان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از دو هفته بیش تاکنون ۳۹۳ بیمار دارای علایم بیماری حاد تنفسی بستری شده اند که از این شمار ۱۷۳ نفر مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند.

فرشیدی افزود: بر اساس نتیجه‌های مشخص شده آزمایش‌ها ۱۴ مورد مثبت به کرونا و ۸۵ مورد منفی شد.

او گفت: از مجموع این ۱۴ نفر ۴ مورد در قشم، ۲ مورد در پارسیان، ۲ مورد در کیش ۳ مورد در بندرعباس، و شهرستان‌های حاجی آباد، رودان و جاسک نیز هر کدام یک مورد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: سه مورد اضافه شده مثبت در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد در بندرعباس و یک مورد در حاجی آباد گزارش شده است.

فرشیدی گفت: از این تعداد ۸ نفر با حال عمومی خوب مرخص شدند و ۴ نفر بستری هستند که حال عمومی ۲ نفر از آن‌ها خوب است، ولی حال ۲ نفر دیگر مناسب نیست.

او افزود: متاسفانه دو نفر از مبتلایان در دو بیمارستان در بندرعباس جان خود را از دست داده اند که میانگین سنی آن‌ها ۶۵ سال است.

فرشیدی افزود: خانم با سابقه ضعف ایمنی بدن و آقای فوت شده نیز علاوه بر کرونا مشکل قلبی داشته است.

وی گفت: از دو هفته بیش تاکنون ۲۹۲ نفر از بیماران تنفسی ترخیص شده اند و هم اکنون ۱۰۰ بیمار با مشکلات تنفسی بستری هستند.

فرشیدی ضمن هشدار به مردم مبنی بر مصرف نکردن خودسرانه دارو‌های ویژه آنفولانزا گفت: مصرف هر دارویی باید با تجویز بزشک باشد. زیرا کرونا تا کنون نه واکسن و نه دارو دارد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.