بسیجیان تنکابن برای مقابله با کرونا دست به کار شدند

حوزه‌های مقاومت بسیج خواهران تنکابن با تولید ماسک‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس دست به کار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ شریفی فرماندهی سپاه تنکابن با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: ۸ توپ پارچه‌های مخصوص ماسک توسط خیرین و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در اختیار حوزه‌های مقاومت قرار گرفت که از آن ۸ هزار ماسک توسط خواهران بسیجی تولید شد.

او افزود: تولید ماسک تا پایان نابودی کرونا ویروس ادامه خواهد داشت و بسیج این ناحیه آمادگی تهیه لباس هم برای کادر درمانی بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان را خواهد داشت که در روز‌های آینده شاهد آن خواهیم بود.

نیما نژادمقدم رییس شبکه بهداشت تنکابن نیز با اشاره به اینکه ویروس کرونا برای نخستین بار در ووهان چین شناسایی و کشف شد گفت: از علایم این بیماری می‌توان به تب، تنگی نفس و سرفه اشاره کرد، این ویروس از راه تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد و سطوح آلوده به این ویروس منتقل می‌شود.

او افزود:این ماسک‌های تهیه شده توسط خواهران بسیجی از پارچه تریگال است که با ماسک n۹۵ یعنی همان ماسک‌های استفاده شده در اتاق عمل برابری می‌کند.

رییس شبکه بهداشت تنکابن گفت: این ماسک‌های تولید شده در اختیار شبکه بهداشت قرار می‌گیرد و پس از ایزوله از طرف این مرکز به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و جا‌های حساس از جمله رانندگان تاکسی و معابر عمومی قرار می‌گیرد.

او افزود: این روز‌ها رعایت نکات بهداشتی از جمله شستن مداوم دست‌ها، استفاده از الکل و مواد ضدعفونی‌کننده، عدم حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد، عدم دست دادن به افراد، رعایت فاصله یک متری و بهداشت فردی امری ضروری است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار