محب: شمار زندانیان ما نزد طالبان به ۱۰۰ نفر هم نمی رسد/ طالبان برای تکمیل لیست گروگان گیری می کند!

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: شمار زندانیان ما نزد طالبان به ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسد.

محب: شمار زندانیان ما نزد طالبان به 100 ننفر هم نمی رسد/ طالبان برای تکمیل لیست گروگان گیری می کند!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان تاکید کرد که شمار افرادی که در نزد طالبان زندانی هستند به ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسد؛ از این رو طالبان برای تکمیل فهرست هزار نفری خود، گروگان‌گیری مردمان بی گناه را آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: دولت در جریان امسال با اجرای چندین عملیات بر زندان‌های گروه طالبان، زندانیان را از نزد این گروه آزاد کرده است و اکنون شماری زندانیان ما نزد طالبان به ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسد؛ بنابراین گروه طالبان برای تکمیل لیست، گروگان‌گیری مردمان بی گناه را آغاز کرده است.

مشاور شورای امنیت ملی فغانستان بیان داشت: دولت افغانستان به طرف‌هایی که روی آزادسازی زندانیان کار می‌‎کنند، پیام واضح فرستاده است که پس از هفته «کاهش خشونت» هر کسی که ربوده شده باشد شامل زندانیان ما نزد طالبان نمی‌گردد.

محب افزود: اگر طالبان خواستار صلح با دولت و مردم افغانستان هستند، آن هم با مردمی که بیشترین ظلم را در حق شان روا داشتند، پس برای برآورده شدن عزت مردم به کابل برگردند و مذاکره کنند؛ ما امنیت شان را تامین می‌کنیم، ولی چرا آن‌ها برای مذاکرات بیشتر به خارج تمرکز دارند و خود را خارج از افغانستان راحت احساس می‌کنند؟ با آن همه، ما حاضریم هر کجایی که آن‌ها مذاکره کنند با ایشان مذاکره کنیم.

توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان پس از یک و نیم سال مذاکره، شنبه هفته جاری (۱۰ حوت/ اسفند) توسط نمایندگان دو طرف در دوحه قطر به امضا رسید.

در این توافقنامه آمریکا تعهد کرده است که ۵ هزار زندانی طالبان را تا قبل از آغاز مذاکرات بین الافغانی در تاریخ ۲۰ حوت/ اسفند از زندان‌های دولت افغانستان آزاد کند! همچنین قرار است طالبان نیز هزار زندانی دولت افغانستان را آزاد نماید. این موضوع مخالفت شدید دولت افغانستان را در پی داشت و اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان یک روز پس از امضای این توافقنامه در یک نشست خبری تاکید کرد که هیچ تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان وجود ندارد و اساسا آمریکا از چنین حقی برخوردار نیست که درباره آزادی زندانیان دولت افغانستان تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.