نماز جمعه این هفته در سراسر استان کردستان برگزار نمی‌شود

مدیرکل مدیریت بحران کردستان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با عنایت به هماهنگی به عمل آمده نماز جمعه این هفته در سراسر استان برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد فلاحی درجلسه استانی ستاد مدیریت بحران با موضوع مقابله با ویروس کرونا که به ریاست استاندار کردستان برگزارشد، گفت: یکی از مصوبات این جلسه اختصاص یارانه به واحد‌هایی است که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت مواد ضدعفونی کننده تولید می‌کنند.

او بیان کرد: طبق مصوبات این جسله به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با عنایت به هماهنگی به عمل آمده همچنین نماز جمعه این هفته در سراسر استان برگزار نمی‌شود و اقامه نماز جماعت در مساجد سراسر استان، ادارات دولتی و مراکز نظامی و انتظامی نیز تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.

فلاحی با بیان اینکه هیچ سازمان یا مؤسسه آموزشی غیر دولتی اجازه تشکیل کارگاه آموزشی و یا برگزاری آزمون در این ایام را ندارد، افزود: در خصوص تعطیلی مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها فردا تصمیم گیری کرده و اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

او یادآور شد: کارگروهی با مسوولیت سپاه پاسداران و با همکاری شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید به منظور هماهنگی و هم افزایی در بحث گندزدایی و ضد عفونی روزانه معابر و اماکن عمومی، میدان‌های میوه و تره بار، وسایل نقلیه عمومی و ایستگاه‌های اتوبوس، پایانه‌ها و دیگر اماکن عمومی تشکیل و کار خود را شروع کنند.

مدیرکل مدیریت بحران کردستان تاکید کرد: مراکز شماره گذاری و تغییر پلاک پلیس راهور در سراسر استان نیز از روز شنبه به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و شیوع بیماری ویروس کرونا تعطیل خواهند بود و در جایگاه‌های عرضه سوخت نیز وظیفه سوختگیری خودرو‌ها بر عهده اپراتور‌ها هست تا از تماس مستقیم مراجعین با نازل‌ها جلوگیری شود.

او گفت: به منظور مقابله با بیماری کرونا در سطح روستا‌های پرجمعیت استان، کمیته پیشگیری با حضور اعضای شورا‌های اسلامی، دهیار، بهورز روستا و حوزه مقاومت بسیج با هدف آگاه سازی روستاییان از خطرات این ویروس و اعلام توصیه‌های بهداشتی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.