کاشت هزار اصله نهال در بندرعباس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی امروز هزار اصله نهال در بندرعباس کاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، امید ذاکری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی امروز هزار اصله نهال در بندرعباس کاشته شد.

ذاکری افزود: مراسم نمادین کاشت نهال در کوهستان پارک بندرعباس با مشارکت شماری از سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان برگزار شد.

او گفت:تا پایان هفته منابع طبیعی ۵۰ هزار اصله نهال در سراسر استان کاشته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اینکه بیشتر این نهال‌ها از گونه بومی استان و متناسب با شرایط آب و هوایی هرمزگان است، افزود:گارُم زَنگی، جَم، چنار محلی، کهور، کِرَت و کُنار از جمله نهال‌هایی است که در این هفته در استان کاشته می‌شود.

ذاکری گفت: استاندارد جهانی اراضی جنگلی در دنیا ۲۵ درصد است که این اراضی در استان ۱۴ درصد است.

او افزود: برای نزدیک شدن به استاندارد‌های جهانی امسال ۷۰۰ هکتار درخت در استان کاشته شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: کاشت نهال حرا و چندل از دیگر برنامه‌ها برای افزایش پوشش گیاهی استان است.

ذاکری افزود: گونه‌های پوشش گیاهی استان ارزش اکولوژیکی بسیاری دارند.

استاندار هرمزگان هم در این مراسم گفت: برای حفظ طبیعت و افزایش پوشش گیاهی باید تلاش بیشتری شود، چون رابطه مستقیمی بین انسان و طبیعت وجود دارد.

فریدون همتی افزود: درختکاری از مراسم‌های بسیار خوبی است که در جهت افزایش پوشش گیاهی و حفاظت از طبیعت هر ساله با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفند هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

۱۵ اسفند نیز روز درختکاری است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار