واکسیناسیون آبله گاوی در دامداری‌های اسدآباد

رئیس دامپزشکی اسدآباد از انجام واکسیناسیون آبله گاوی در سطح دامداری‌های این شهرستان خبر داد.

واکسیناسیون آبله گاوی در دامداری‌های اسدآباددکتربصیری، رئیس دامپزشکی اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: لمپی اسکین یا آبله گاوی یک بیماری ویروسی در گاو و گوساله است که سبب بروز علائمی، چون تب کم اشتهایی تاول‌های پوستی به همراه ورم دست و پا می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: ویروس عامل بیماری اغلب از طریق نیش پشه‌ها از یک دام بیمار به دام سالم منتقل می‌شود.

رئیس دامپزشکی اسدآباد با بیان اینکه  با افزایش فعالیت پشه‌ها در فصول گرم سال احتمال شیوع این بیماری افزایش پیدا می‌کند، گفت:  سمپاشی جایگاه‌های نگهداری دام‌ها در کنار واکسیناسیون نقش بسزایی در جلوگیری از انتشار این بیماری دارد.

بصیری گفت: واکسیناسیون در جمعیت گاوی دامداری‌های صنعتی نیمه صنعتی و مناطق مرزی و پرتردد و پرخطر شهرستان به مدت ۳۰ روز کاری با بهره گیری از نیرو‌های بخش دولتی و استفاده از توان بخش خصوصی آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۰۰۰ را تحت پوشش قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه با توجه به اینکه در سال‌جاری مواردی از شیوع بیماری لمپی اسکین در کشور شناسایی و گزارش شده است، گفت: از دامداران درخواست می شود نسبت به بیمه نمودن دام‌های های خود اقدام کنند و هنگام رجوع اکیپ‌های دامپزشکی به منظور پیشگیری از بیماری همکاری لازم را به عمل بیاورند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.