استاندار هرمزگان:

هرمزگان به گردشگران خدمات ارائه نمی دهد

استاندار هرمزگان گفت:تا اطلاع ثانوی به گردشگران در استان، خدمات ارائه نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت:تا اطلاع ثانوی به گردشگران در استان، خدمات ارائه نخواهد شد.

او افزود:بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، گردشگر در هرمزگان پذیرفته نمی‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: از مردم خواستاریم برای حفظ سلامت خود و دیگران، از انجام سفر و تردد‌های درون و برون استانی غیرضروری به طور جدی پرهیز کنند.

همتی از مردم خواست تا به استان‌هایی که این ویروس در آن‌ها آلودگی بیشتری دارد، مسافرت نکنند تا دامنه آلودگی این ویروس کاهش یابد.

او با اشاره به کمبود برخی اقلام بهداشتی در استان، افزود: برای کمک به تامین بیشتر اقلام مورد نیاز بهداشتی در هرمزگان، پیگیری‌های مناسبی صورت گرفته و در این راستا واحد‌های تولید الکل، ژل‌های ضدعفونی و ماسک در استان به تدریج در حال راه اندازی و فعال شدن هستند.

استاندار هرمزگان گفت: پشتیبانی مناسب از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هرمزگان برای تامین اقلام پزشکی و بهداشتی انجام شده و این امر با جدیت ادامه خواهد داشت و ضدعفونی مکان‌های عمومی نیز به صورت روزانه ادامه دارد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکنون ۱۷ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آن‌ها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می‌یابد، می‌شوند.

انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.