برگزاری نوروزگاه، جشنواره و نمایشگاه نوروزی در سیستان و بلوچستان ممنوع است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری نوروزگاه، جشنواره، نمایشگاه و هر اقدامی که منجر به تجمع مردم شود ممنوع است.

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هرگونه اقامت در مراکز اقامتی و پذیرایی فاقد مجوز اعم از مدارس و اقامتگاه‌های دولتی و برگزاری نوروزگاه، جشنواره، نمایشگاه و هر اقدامی که منجر به تجمع مردم شود ممنوع است.

مجتبی میرحسینی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس هرگونه اقامت در مراکز اقامتی و پذیرایی فاقد مجوز اعم از مدارس، اقامتگاه‌های دولتی و ... ممنوع است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری نوروزگاه، جشنواره، نمایشگاه و هر اقدامی که منجر به تجمع مردم شود نیز ممنوع است.

وی افزود: ستاد‌های اجرایی خدمات سفر شهرستان‌ها همانند گذشته در ایّام نوروز، برقرار بوده و با حداقل نیروی انسانی، امورات مربوطه را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه رویکرد ستاد اجرایی خدمات سفر در ایام پیش رو مدیریت برنامه‌های مورد نظر در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری کروناست، گفت: مسافران و گردشگران میتوانند در نوروز امسال از گردشگری مجازی بهره برده و با شناسایی مناطق مستعد و جذاب سفر‌های خود را به تابستان موکول کنند.

میرحسینی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، مهمانسرا‌های دولتی و زائرسرا‌ها از چرخه اقامت خارج شده اند، بیان کرد: متاسفانه دلالان و صاحبان منازل غیرمجاز بویژه در چابهار و کنارک بدلیل نبود فضای اقامتی لازم در ایام نوروز فعالیت‌هایی را انجام میدهند که امسال باتوجه به دستورالعمل‌های محرمانه ابلاغی و شیوع بیماری کرونا و حساسیت‌های ویژه نسبت به سلامت مردم، از طریق دستگاه‌های نظامی و انتظامی با تمامی مراکز اقامتی واشخاص فاقد مجوز فعالیت، برخورد قانونی میشود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: رعایت بهداشت جزء اصول اولیه واحد‌های دارای مجوز می‌باشد، اما در شرایط جدید دستورالعمل‌های ابلاغی با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا و آموزش به تمامی تاسیسات گردشگری است.

وی ادامه داد: نشست کمیته گردشگری و فضا‌های ورزشی زیر مجموعه ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا به ریاست معاون استاندار و دبیری اداره کل گردشگری تشکیل و تصمیمات لازم برای کاهش سفر به سیستان و بلوچستان اندیشیده شد.

میرحسینی بیان کرد: برخلاف تبلیغات انجام شده مبنی بر سفر نکردن در این ایام، نمی‌توانیم هتل‌ها و سایر تاسیسات گردشگری که مطابق ضوابط فعالیت می‌کنند را تعطیل کنیم و این مهم با تایید وزارت گردشگری و توافق با ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا صورت خواهد گرفت.

این مسؤول اضافه کرد: همه سفر‌ها برای گشت و گذار نیست و اگر در یک منطقه هتلی فعال نباشد یعنی عملا تاسیسات گردشگری که سرویس استاندارد می‌دهند را از چرخه خدمات‌رسانی خارج کرده‌ایم و فرصت برای انتشار بیماری کرونا را فراهم آورده ایم.

وی افزود: گردشگری و صنایع دستی جزو اولین گروهی ثبت شده‌اند که قرار است بسته حمایتی دریافت کنند و منتظریم در روز‌های آینده خبر‌های خوبی در این زمینه اعلام شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: در حال تدوین و آماده سازی برنامه‌های حمایتی برای تشویق شهروندان به سفر در دوران بعد از بحران کرونا به سیستان و بلوچستان با همکاری بخش خصوصی استان هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار