اجرای طرح پیک امید کانون در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در پی شیوع بیماری کرونا طرح جدیدی با عنوان «پیک امید مجازی» آغاز می شود.

اجرای طرح پیک امید کانون در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعیبه نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در این روز‌ها که شاهد شیوع بیماری کرونا در کشور هستیم و به دلیل تعطیلی مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری، کودکان و نوجوانان باید در خانه‌ها و در کنار والدین خود حضور داشته باشند، تلاش می‌کنیم شرایطی را مهیا کنیم تا مربیان داوطلب کانون بتوانند فعالیت‌ها و برنامه‌های‌شان را در قالب فایل‌های خلاقانه تصویری برای بچه‌ها ارائه دهند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  با بیان اینکه صفحه‌ای در زیر دامنه پرتال اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی www.omid.kpf.ir به‌همین منظور راه‌اندازی شده است، از علاقه‌مندان خواست  با مراجعه به این پرتال و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی فایل‌های آموزشی تهیه‌شده از سوی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون را در زمینه‌هایی مانند کاردستی، اریگامی، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، معرفی کتاب مشاهده کنند.

زمردیان ادامه داد: در همین حال تولیدات مختلف کانون در زمینه فیلم و پویانمایی (انیمیشن) نیز در همین فضا در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

او از انتشار فایل تصویری و صوتی برخی از کتاب‌های کانون با قابلیت ذخیره‌سازی (دانلود) برای کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: با موافقت مدیرعامل و معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است این کتاب‌ها از طریق همین پایگاه و همچنین درگاه‌های فروش کتاب‌های کانون تا یک هفته به صورت رایگان ارائه شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همین حال توضیح داد :  با گسترش دامنه این فعالیت بیشتری  فایل‌های جدیدی در این پایگاه بارگذاری خواهد شد.

زمردیان  افزود: برای دسترسی آسان‌تر کودکان و نوجوانان به فایل‌هایی که مربیان کانون برای همراهی با بچه‌ها تولید و منتشر می‌کنند، علاوه بر این پایگاه، هشتگ‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با عنوان‌های #در دل دارم_ امید، #کانون_ امید و #پیک_ امید طراحی شده است.

او گفت: یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی یک سال‌ و نیم گذشته فعالیت داوطلبانه و جهادی «پیک امید» است که برای خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم در شرایط عادی و خدمات‌رسانی به آنان در شرایط بحران شکل گرفته است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ و با وقوع سیلی که گریبان‌گیر شهر‌های مختلف کشور شد، طرح «پیک امید» همگام و همراه با بچه‌ها بود و توانست در طی سال جاری با حضور در مناطق مختلف کشور فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی انجام دهد و علاوه بر آموزش‌ها و برگزاری کارگاه‌های مختلف، اهدای کتاب و ایجاد کتاب‌خانه در روستا‌های مناطق محروم، فیلم ها و انیمیشن های مختلفی در این مناطق نمایش دهد .

زمردیان اضافه کرد: مربیان مراکز ثابت و سیار کانون به صورتی داوطلبانه و در دو شکل «محلی» با مدیریت اداره‌های کل کانون استان‌ها و «ملی» با مدیریت معاونت فرهنگی و با تجهیزاتی که از سراسر کشور آماده شده بود به این مناطق اعزام می‌شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.