۶ هزار ماسک روزانه در بروجرد تولیدمی شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از فعال شدن یک واحد در بروجرد با تولید روزانه ۶ هزار ماسک خبر داد و گفت: کارخانه نساجی بروجرد نیز برای تولید ماسک اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  محمدرضا صفی خانی  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان  با اشاره به اینکه دو واحد تولید الکل در لرستان به صورت سه شیفت فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این واحد‌ها از ابتدای اسفندماه تاکنون ۳۰۵ هزار و ۵۰۰ لیتر الکل تولید کرده اند که میزان قابل توجهی است.

او با بیان اینکه واحد سوم تولید الکل هم دارد استاندارد‌های لازم را اخذ می‌کند تا به چرخه تولید برسد، تصریح کرد: عمده واحد‌های صنعتی که قابلیت تولید مواد ضدعفونی را داشته باشند پای کار آورده ایم و ۶ واحد را وارد چرخه کرده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: همچنین ۱۹۰ هزار عدد اسپری ضدعفونی کننده هم تولید شده است.

صفی خانی با تاکید بر اینکه در چند روز گذشته تلاش شد در توزیع هم با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی فعالیت شود، افزود: بنا داریم خروجی کارخانه‌ها مستقیماً به داروخانه‌ها برود.

او با اشاره به اینکه نظام توزیع در روز‌های اول دچار مشکل بود، اما الان بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در کارخانه‌ها مقیم شده اند و به جز برای شرکت‌های پخش و تولید ژل، از کارخانه‌های تولید الکل ما حواله دیگری صادر نمی‌شود و اجازه خروج ندارند، گفت: از هم استانی‌ها نیز خواهش می‌کنیم به اندازه نیاز خود مواد ضدعفونی تهیه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه یک واحد تولید ماسک در بروجرد نیز فعال شده که روزانه ۶ هزار ماسک تولید می‌کند، تصریح کرد: کارخانه نساجی بروجرد نیز برای تولید ماسک اعلام آمادگی کرده است که باید استاندارد‌های بهداشتی را برای تولید ماسک رعایت کنند و مجوز بگیرند.

صفی خانی یادآور شد: ماسک‌ها حتماً توسط اشعه باید ضدعفونی شوند و تولیدات زیرپله ای، خانگی و کارگاهی دارای استاندارد بهداشتی نیستند.

او گفت: اگر تولید ماسک در کارخانه نساجی بروجرد مورد تأیید قرار بگیرد تولید قابل توجهی در استان خواهیم داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.