گمانه زنی‌های پایان ویروس کرونا/سیر صعودیِ آمار مبتلایان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: هرچند ویروس کرونا با گرم شدن هوا تضعیف می شود اماسیر صعودی آمار مبتلایان به این بیماری در استان اصفهان باعث شده تحقیقات درباره پایان یافتن این ویروس به احتمالات تبدیل شود.

آرش انجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهارداشت:از انجایی که رفتار‌های ویروس کووید ۱۹ با ویروس انفولانزا مشابه است پیش بینی می‌شود این ویروس همانند انفولانزا در فصل گرما ضعیف شود.اما عدم توقف آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اصفهان باعث شده تاتحقیقات و واقعیات در مورد پایان یافتن این ویروس  به احتمالات تبدیل شود.

او افزود: تحقیقات کار شناسان و محققان استان در این باره نشان می‌دهد که تاثیر پذیری گرما و رطوبت بر ویروس کرونا بسیار زیاد است به طوری که می‌تواند این ویروس را تا نابودی پیش ببرد.

نجیمی ادامه داد:تاکنون بسیاری از محققان کشور بر این باورند که ۳ ماه زمان کوتاهی برای آشنایی و اثبات کردن پایان این ویروس کرونا است و در حال حاضر تمامی این گمانه زنی‌ها تنها یک احتمال بوده است.

او یادآور شد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اصفهان به صورت روزانه در حال صعود بوده و همین باعث شده تا محققان استان در پیش بینی زمان رخت بستن این ویروس از کشور دچار مشکل شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان افزود:مهمترین اثرپذیری گرما و رطوبت بر روی ویروس کرونا کاهش بسیار شدید میزان انتقال این ویروس از طریق قطرات تنفسی است.

نجیمی اضافه کرد:در کنار افزایش امار مبتلایان به ویروس کرونا خوشبختانه امار بهبود یافتگان از این ویروس بسیار امیدوار کننده است،در حال حاضر اوضاع ویروس کرونا در استان اصفهان تحت کنترل قرار دارد و امید وار هستیم با همکاری و همیاری مردم بتوانیم هرچه سریع‌تر این ویروس را شکست دهیم.

او با تاکید بر اینکه امن ترین نقطه برای افراد ماندن در منزل است گفت:تمامی افراد می‌توانند با رعایت کردن نکات لازم بهداشتی نقش بسزایی در کاهش انتقال این ویروس در سطح جامعه ایفا کنند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.