وضعیت نگران‌کننده پناهجویان در مرز ترکیه و یونان

شبکه فرانس بیست و چهار گزارش داد با توجه به تصاویر به دست آمده، وضعیت پناهجویان در مرز ترکیه و یونان به شدت تکان‌دهنده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: به رغم جلوگیری از ورود خبرنگاران به منطقه مرزی ترکیه-یونان، تصاویر به دست آمده از وضعیت تکان‌دهنده آوارگان در بازارکوله در خاک ترکیه حکایت دارد.

فرانس بیست و چهار نوشت: وضعیت پناهجویان در مرز مشترک ترکیه و یونان به شدت نگران‌کننده است. دیروز درگیری‌هایی بین نیرو‌های پلیس یونان و پناهجویان رخ داد. پلیس علیه مهاجران از گاز اشک‌آور استفاده کرد. این پناهجویان هم‌اکنون در خاک ترکیه حضور دارند. ورود خبرنگاران به این منطقه ممنوع است، اما خبرنگاران ما توانستند تصاویری از داخل اردوگاه پناهجویان در این منطقه مرزی به دست بیاورند. این تصاویر نشان‌دهنده درگیری‌ها، خشونت‌ها و شرایط زندگی بسیار تکان‌دهنده مهاجران بازارکوله در خاک ترکیه است.

گزارشگر ادامه داد: این مهاجران برای تهیه غذا ساعت‌ها در صف منتظر می‌مانند و در فضای باز و زیر چادر‌های پلاستیکی می‌خوابند. اما همچنان به رسیدن به اروپا امیدوارند.

پیش از این، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرده بود که آنکارا مانع پناهجویان در راه رفتن به اتحادیه اروپا نمی‌شود و مرز برای پناهجویان باز شده است. از روز جمعه هفته گذشته شمار زیادی از مهاجران در ترکیه به سمت مرز حرکت کرده تا خود را را به اروپا برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار