هوای استان مرکزی سردتر می‌شود

هواشناسی استان مرکزی از کاهش دما تا سه شنبه خبر داد.

هوای استان مرکزی سردتر می‌شودمرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت:دمای هوا که طی دو روز گذشته روند افزایشی داشته است از فردا تا صبح سه شنبه کاهش خواهد یافت و پس از آن دوباره تا پایان هفته افزایش محسوسی دما خواهد یافت.

مرادی افزود: بررسی‌ها حاکی از ناپایداری‌های هوا بصورت رگبار باران و در ارتفاعات احتمال رگبار برف و وزش باد از ساعات بعدازظهر امروز تا صبح فردا می‌باشد.

او اضافه کرد: به دلیل ماهیت رگباری ناپایداری ها، بارش‌ها در سطح استان از پراکندگی مکانی زیادی برخوردار است، اما احتمال وقوع آن‌ها در مناطق غرب وجنوب استان بیشتر از سایر نواحی می‌باشد.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: بیشترین بارشی که از سامانه انتظار می‌رود بر اساس بررسی آخرین خروجی مدل‌ها تا ۱۵ میلیمتر می‌باشد و با عبور سامانه تا پایان هفته پدیده بارشی نخواهیم داشت.

او ادامه داد: بررسی تصاویر ماهواره حاکی از تشکیل توده گردوخاک در کشور عراق می‌باشد که طی ساعات آتی موجب کاهش کیفیت هوا در مناطق جنوب غرب و برخی مناطق غرب کشور خواهد شد و احتمال ضعیف انتقال گردوخاک با غلظت کمتر به استان مرکزی و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق استان تا فردا دور از انتظار نمی‌باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.