اصلاح و نوسازی بیش از ۲ هزار هکتار از باغات خراسان شمالی

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اصلاح و نوسازی باغات استان در ۹ ماهه نخست امسال در سطح دو هزار و ۹۳۰ هکتار توسط باغداران استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد علی شریکیان مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : تولیدات کمی و کیفی محصولات باغی با اجرای طرح اصلاح و نوسازی باغات از مهمترین برنامه‌های سالانه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان است.

شریکیان افزود: با توجه به اینکه باغداری امری زمان بر است، بنابراین باغداران استان باید بر حفظ این سرمایه اقتصادی و تجاری با انتخاب، جایگزینی و کشت نهال‌های شناسه دار و تجاری اهتمام و توجه لازم را داشته باشند.

اوبا اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان ۲۱ نهالستان تولید نهال‌های باغی در استان فعالیت دارند افزود: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال از انواع میوه‌های دانه دار و هسته دار تولید می‌کنند، و در ۹ ماهه نخست امسال ۲۰ هزار و ۵۰ هکتار از سطح باغات استان اصلاح شدند.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در این سطح، نهال‌های خشکیده باغات حذف و نهال‌های جدیدی کاشته شدند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.