حفظ سلامت مردم باهیچ سودی قابل معامله نیست

فرماندار دیر گفت:حفظ سلامت مردم مهمتر از هر کاری است و با هیچ سود و منفعتی قابل معامله نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کریم علی حسنی فرماندار دیر در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان دیر با دستور کار مبارزه با بیماری کرونا گفت: شیوع کرونا، خطری جدی است و گاهی سهل انگاری در انجام کاری، تبعاتی غیرقابل جبران دارد. بنابراین باید سعی کنیم که اقدامات پیشگیرانه را به طور ویژه دنبال کنیم و هر کسی در حیطه کار خود و توانی که دارد همانند سایر قشرهای مردم تلاش کند.

او، حفظ سلامت مردم را مهمتر از هر کاری دانست و تاکید کرد: سلامت مردم با هیچ سود و منفعتی قابل معامله نیست.

اسکان مسافر ممنوع

فرماندار دیر، ورود هرگونه مسافر برای اسکان را در این شهرستان ممنوع دانست و گفت: هیچ مهمانپذیری حق فعالیت ندارد. برای سلامت مردم هیچ تعارفی نکنید به ویژه آموزش و پرورش که بیشترین امکانات اسکان شهرستان را در اختیار دارد هیچ مدرسه و مهمانسرایی را به هیچ وجه در اختیار مسافران قرار ندهد.

در خانه بمانید

علی حسنی، محدودیت تردد در ورودی‌های شهرستان را خواسته بیشتر مردم عنوان کرد و از  اهالی شهرستان نیز درخواست کرد از مسافرت‌ها در این ایام خودداری کنند و در خانه‌های خود بمانند و حتی از حضور غیرضروری در خیابان‌ها و بازار پرهیز کنند.

او گفت: تردد‌های ضروری هم بدون محدودیت نخواهد بود و پس از تب سنجی و حصول اطمینان انجام خواهد شد.

فرماندار دیر با تاکید بر تداوم ضدعفونی شهرها و روستاها، نظارت بر نانوایی‌ها را جدی خواند و اعلام کرد: هر نانوایی که در رعایت مسائل بهداشتی کوتاهی کند با اعلام شبکه بهداشت و دستور دادستان بسته می‌شود.

برخورد با متخلفان

علی حسنی، رعایت بهداشت در جایگاه‌های سوخت را از دیگر موارد مهم عنوان کرد و از اتاق اصناف خواست با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت  تعطیلی بازار را مدیریت، و به مردم و بازاریان در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

ضدعفونی کردن ادارات و گسترش خدمات غیرحضوری، تعطیلی نمایشگاه‎ها، کلاس‌های آموزشی، بازار‌های روز و مراسم ملی و مذهبی، تب سنجی کارگران در شرکت‌های مستقر در شهرستان و نظارت بر قیمت کالا‌های بهداشتی از دیگر مواردی بود که فرماندار دیر بر آن تاکید کرد.

او از شبکه بهداشت خواست وضعیت سلامت شهرستان را به صورت روزانه در شبکه‌های مجازی به اطلاع عموم برساند و از دادستان هم پیگیری  شایعه پراکنی‌ها در فضای مجازی که باعث ترس و اضطراب مردم می‌شود و برخورد با کسانی که با شبکه بهداشت همکاری نمی‌کنند را خواستار شد.

فراهم شدن شرایط تولید ماسک

فرماندار دیر، اداره صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد به عنوان متولی اصلی با همکاری اداره آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای شرایط را برای تولید ماسک با نظارت شبکه بهداشت فراهم کند.

علی حسنی درباره واردات وسایلی که مرتبط با ویروس کرونا است، گفت: کار تسهیل شده است تا با نظارت مناسب نیاز‌های شهرستان برطرف شود.

 دادستان شهرستان دیر نیز با تاکید بر سرعت انجام امور در اداراتی که ارباب رجوع بیشتری دارند، جایگاه‌های عرضه سوخت و نانوایی‌ها را از مراکز حساس عنوان کرد که تاکنون نکات بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

اکبر احمدی همچنین به موضوع برخورد با خانه‌های مبله در شهرستان اشاره و ابراز امیدواری کرد که نیاز به برخورد قهری در این زمینه نباشد.

احمد آخوندی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز، نخستین اقدام برای شکستن زنجیره انتقال ویروس را آموزش و عمل به آن عنوان کرد و از همه ادارات خواست مسائل بهداشتی حوزه‌های تحت نظر خود را جدی بگیرند و به صورت مستمر آن را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.