آغاز عملیات محلول پاشی زمستانه درختان کهنسال کرج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: عملیات محلول پاشی نوبت دوم زمستانه درختان چنار و کهنسال شهر کرج آغاز شد.

آغاز عملیات محلول پاشی زمستانه درختان کهنسال کرجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به اجرایی شدن عملیات محلول پاشی درختان شهر، گفت: به منظور حفاظت از درختان و مبارزه و کاهش آفات نباتی، عملیات محلول پاشی نوبت دوم زمستانه درختان چنار سطح شهر آغاز شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: درمحلول پاشی زمستانه، درختان کهنسال خصوصا گونه‌های چنار مشکوک به بیماری با نظارت این سازمان، با استفاده از قارچ کش بُردو، محلول پاشی خواهند شد.

بضائتى پور گفت: نوبت اول این طرح در فصل پاییز بعد از ریزش برگ‌های درختان اجرایی شد و نوبت دوم عملیاتی شدن آن همزمان با جوانه زدن برگ‌های درختان اجرا می شود.

او با اشاره به این که محلول بُردو از ترکیبات ارگانیک بوده و اثرسوئی ندارد و مواد باقی مانده از تجزیه آن هم سازگار با محیط زیست است، افزود: محلول مذکور، به دلیل چسبندگی بالا و تثبیت شدن به صورت کمپلکس حتی پس از بارش‌های طولانی روی بافت گیاه باقی می‌ماند و درختان را از آفت و بیماری قارچی خصوصا (شانکر) مصون نگه می‌دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان با بیان این  که عملیات محلول پاشی با خودرو بالابر صورت می‌گیرد، گفت: برای انجام بهترمحلول پاشی‌ها یک نفر کارشناس فضای سبز مجهز به تجهیزات ایمنی به صورت فعال به عنوان ناظر بر کیفیت عملیات سمپاشی و رفع عیوب احتمالی در کنار پیمانکار مناطق دهگانه حضور دارد.

انتهاى پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.