از فردا

مردم مواد ضدعفونی را از داروخانه تهیه کنند

 رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان از توزیع مواد ضدعفونی در داروخانه های سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد دره وزمی، رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان امروز در حاشیه بازدید از 2 واحد تولید مواد ضدعفونی کننده در سنندج  اظهار داشت: چهار واحد تولیدی ( 2 واحد در سنندج و 2 واحد در شهرستان سقز) در حال تولید مواد ضدعفونی کننده هستند تا نیاز مردم استان را تامین کنند.

او اضافه کرد: با کمک معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان 25 تن الکل مورد نیاز برای این واحدها را تامین کردیم و در اختیار آنها قرار دادیم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان افزود: در یکی از واحدهای تولیدی سنندج روزانه پنچ تا 6 تن مایع ضدعفونی کننده در بطری های 500 سی سی به قیمت 16 هزار و 750 تومان برای مصرف کنندگان تولید می شود.

دره وزمی یادآور شد: در یکی دیگر از واحدها هم روزانه 2 تن مایع ضدعفونی کننده در بطری های 400 سی سی به قیمت 13 هزار و 850 تومان برای مصرف کنندگان تولید می شود.

او گفت: از فردا مردم می توانند به داروخانه های سطح استان مراجعه و مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز خود را تهیه کنند.

 رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان هم اظهار داشت: سازمان صمت با تمام توان از تولیدکنندگان استان که برای رفع نیاز مایحتاج مردم در این ایام درگیر با بیماری کرونا وارد عرصه مبارزه شدند، حمایت می کند.

محمد دره وزمی اضافه کرد: علاوه بر 2 این واحدها، یک واحد تولید لباس ایزوله بیمارستانی هم در سنندج شروع به فعالیت کرده است.

او  یادآور شد: تمامی این محصولات تولیدی با نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تولید و توزیع می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان با اشاره به اینکه واحد تولید ماسک در استان نداریم، افزود: به طور سنتی در چند واحد تولیدی روزانه حدود 20 هزار ماسک تولید می شود.

دره وزمی اظهار داشت: ماسک های پارچه ای تولید شده زیرنظر معاونت غذا و دارو تولید می شود و این ماسک ها قابلیت شست و شو را دارند به گونه ای که بعد از یک بار مصرف آن را در ظرف آب جوش و مواد ضدعفونی کننده قرار دهید می توانید دوباره از آن استفاده کنید.

او یادآور شد: دستگاه تولید ماسک توسط یکی از واحدهای تولیدی استان سفارش داده شده و تا 2 هفته آینده وارد سنندج می شود که با شروع بکار آن شاهد تولید انبوه ماسک هم خواهیم بود.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان گفت: تا پایان هفته جاری هم هم واحد تولید دستکش یکبار مصرف هم در استان آغاز بکار می کند.

دره وزمی یادآور شد: واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی، لباس ایزوله بیمارستانی، دستکش و ماسک از حمایت های سازمان صمت برخوردار هستند.

او تاکید کرد: تولیدکنندگان ما تا زمانی که دغدغه های مردم و کادر پزشکی در خصوص تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا رفع شود همواره پای کار خواهند بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.