عدم کمبود نیروی متخصص برای مبارزه با کرونا در شاهرود

فرماندار شهرستان شاهرود گفت: این شهرستان در مبارزه با ویروس کرونا در حوزه درمان با مشکلی از نظر نیروی انسانی و امکانات سخت افزاری روبرو نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  نادر فخری فرماندار شهرستان شاهرود گفت: وجود دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد اسلامی در شاهرود و سه بیمارستان وابسته به این دانشگاه‌ها سبب شده است تا این شهرستان تاکنون از نظر تأمین نیروی انسانی ماهر و همچنین فضای کافی برای بستری بیماران با مشکلی رو به رو نشود.

او افزود: یکی از نقاط قوت شهرستان در مهار بیماری کرونا این است که رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اپیدمیولوژیست و معاون بهداشتی وی نیز متخصص بیماری‌های عفونی هست و در زمینه مبارزه با کرونا از تخصص کافی برخوردارند.

فخری به شیوع آنفلوآنزا در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: برغم این که برخی از هموطنان در نقاط گوناگون کشور به همین خاطر فوت کردند، اما در شهرستان‌های شاهرود و میامی به خاطر تبحر پزشکان و دیگر نیرو‌های بهداشتی و همچنین فراهم بودن امکانات، هیچ گزارشی از مرگ و میر در این منطقه نبود.

فرماندار شاهرود همچنین با بیان اینکه این شهرستان به هیچ عنوان آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را نخواهد داشت، تصریح کرد: هم اکنون در ورودی‌های شهر شاهرود مسافران به وسیله تب سنج غربالگری می‌شوند و از ورود افراد مشکوک و یا بیمار جلوگیری می‌شود.

او از تعطیلی همه اقامتگاه‌های بوم گردی این شهرستان خبر داد و افزود: تمامی قهوه خانه‌ها و قلیان سرا‌ها نیز تا اطلاع بعدی تعطیل شدند.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر لزوم جلوگیری از تجمعات و افزایش شیوع بیماری، یادآور شد: همراهی و همکاری مردم فهیم و با درک شهرستان شاهرود جای قدردانی دارد، چون به صورت خودجوش نسبت به تعطیلی مراکز تجمع و نیز لغو مراسم ترحیم اقدام کردند.

تا ظهر روز جمعه بیش از ۴۶۴ مورد مراجعه سر پایی با علائم عفونت‌های حاد تنفسی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود انجام شد که ۲۵۱ نفر از آنان بستری شدند.

همچنین پنج تن از مبتلایان به کرونا در این شهرستان فوت کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.