۸ راز یک بورانی خوش طعم

در میان انواع بورانی، بورانی اسفناج، کدو حلوایی، لبو و بادمجان هم خوشمزه‌تر هستند و هم رایج‌تر که برای تهیه‌شان بهتر است نکته‌هایی را که در گزارش زیر آمده است را در نظر بگیرید.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بورانی در گروه پیش‌غذا‌ها جای می‌گیرد و اصلیت ایرانی دارد. البته در کشور‌های حاشیه مدیترانه و به‌خصوص ترکیه نیز انواع بورانی در سفره غذایی مردم دیده می‌شود.

در شمال آفریقا نیز پیش‌غذا‌هایی به نام بورانی وجود دارد که در بیشتر آن‌ها از زیتون استفاده می‌شود. با اینکه انواع بورانی با سبزی‌های پخته تهیه می‌شوند، اما ماست و خیار نیز نوعی بورانی سرد است که توصیه می‌شود برای هر چه خوشمزه‌ترشدنش از شوید، نعناع خشک و کمی گردو استفاده شود.

در میان انواع بورانی، بورانی اسفناج، کدو حلوایی، لبو و بادمجان هم خوشمزه‌تر هستند و هم رایج‌تر که برای تهیه‌شان بهتر است نکته‌هایی را در نظر بگیرید:

۱ - هر ماستی را برای هر بورانی‌ای نباید استفاده کرد، زیرا طعم ماست در حاصل کار تاثیر بسیاری خواهد داشت. به‌طور مثال بهتر است به بورانی اسفناج، ماست موسیر و به بورانی بادمجان، ماست خامه‌ای و به بورانی لبو، ماست شیرین بزنید تا طعم آن منحصر به فرد شود.

۲ - اگر می‌خواهید بورانی لبو تهیه کنید لبو‌ها را به مربع‌های ریز تقسیم کنید و آن‌ها را رنده نکنید. به این ترتیب این بورانی ظاهر زیباتری پیدا خواهد کرد.

۳ - کافی است لبو را با آب بپزید. لزومی ندارد به آن شکر اضافه کنید. طعم و شیرینی خود لبو برای تهیه بورانی کافی است.

۴ - اسفناج را برای بورانی اسفناج فقط بخارپز کنید، اما کدو حلوایی را باید کاملا بپزید و با کمی کره تفت دهید سپس به‌صورت پوره درآورید و برای تهیه بورانی مورد استفاده قرار دهید.

۵ - هنگامی که می‌خواهید بورانی بادمجان تهیه کنید بادمجان‌ها را حتما کباب کنید و از سرخ‌کردن آن‌ها بپرهیزید. یادتان باشد طعم بادمجان کباب‌شده در طعم بورانی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

۶ - برای هرچه خوشمزه‌ترشدن بورانی‌ها، بهتر است به بورانی بادمجان، سیر تازه، به بورانی اسفناج نعناع و گل سرخ و به بورانی کدو حلوایی، کمی شکر و زعفران اضافه کنید.

۷ - خلاصه اینکه بورانی پیش غذایی ساده است که به کمک آن می‌توان میز غذا را رنگین کرد، اما در صورت اضافه آمدن، باید آن‌ها را در ظرف دردار در یخچال نگه داشت تا طعم سایر موادغذایی را به خود نگیرند.

اگر فشارخون دارید
بورانی اسفناج، بهترین گزینه برای شماست، زیرا سبزی‌های برگ سبز تیره به کنترل فشارخونتان کمک خواهد کرد البته بهتر است در تهیه آن حتما از سیر تازه استفاده کنید تا خوردن این سبزی به کاهش فشارخونتان کمک کند.

لاغر هستید
بهتر است در میان بورانی‌ها، بورانی لبو و کدو حلوایی را انتخاب کنید که پرکالری‌تر هستند البته بهتر است در تهیه آن‌ها از ماست خامه‌ای استفاده کنید که در واحد حجم میزان انرژی دریافتی‌تان را افزایش دهد.

اضافه وزن دارید
بهتر است بورانی بادمجان را انتخاب کنید البته ماست اضافه‌شده به این بورانی بهتر است از نوع بدون چربی باشد تا به این ترتیب میزان کالری دریافتی‌تان به حداقل ممکن برسد.

منبع: سلامت

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار