مرخصی ۴۰۰نفر از زندانیان ندامتگاه مهاباد

فرماندار شهرستان مهاباد گفت: ۴۰۰نفر از زندانیان زندان مهاباد به مرخصی رفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ایرج شجاعی فرماندار شهرستان مهاباد گفت: به منظور جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا با دستور مقام قضایی ۴۰۰نفر از زندانیان ندامتگاه این شهرستان به مرخصی رفتند.

او افزود: با بررسی پرونده زندانیان در زندان مهاباد، ۴۰۰نفر با جرایم غیرسنگین و قرار وثیقه تا ۱۵فروردین ماه سال آینده آزاد شدند که احتمال دارد مدت مرخصی آنان تا اول اردیبهشت ماه تمدید شود.

شجاعی، با اشاره به پاک بودن ندامتگاه مهاباد از ویروس کرونا گفت: بر اساس سیاست کیفری دستگاه قضایی، علاوه بر اهدای مرخصی، ورود زندانیان به این مجموعه نیز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: تمهیدات ویژه مقابله با ویروس کرونا در ندامتگاه مهاباد، شامل ضدعفونی و گندزدایی بازداشتگاه و تمام اماکن زندان، محل نگهداری زندانیان، خوابگاه و استراحتگاه سربازان و نیرو‌های شیفت به طور مرتب انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان مهاباد افزود: کلاس‌های آموزشی و توجیهی نیز توسط نماینده شبکه بهداشت و درمان برای توجیه پرسنل و کادر زندان و همچنین زندانیان بخش‌های مختلف در خصوص ضرورت رعایت نکات بهداشتی برگزار شده است.

شجاعی، با بیان اینکه همه زندانیان ملزم به رعایت توصیه‌های بهداشتی هستند اضافه کرد: به میزان کافی وسایل بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و ژل‌های ضدعفونی‌کننده در زندان مهاباد و بین زندانیان توزیع شده است.

در آذربایجانغربی تا کنون نتیجه ۳۲ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، یک نفرجان خود را از دست داده است، ۹نفر از بیمارستان ترخیص شده و ۲۰نفر همچنان بستری هستند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.