عرضه لاشه‌های غیربهداشتی دام در میدان رسالت کرمانشاه متوقف شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از توقیف عرضه لاشه‌های غیربهداشتی دام در حوالی میدان رسالت کرمانشاه خبر داد و گفت: متخلفان به ماموران اکیپ مشترک مبارزه با کشتار غیر مجاز دام حمله‌ور شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  ایرج کاکایی گفت:در پی دریافت گزارشی مبنی بر فروش و عرضه گوشت‌های غیربهداشتی از سوی دستفروشان در شهرک الهیه، اکیپ مشترک برای مقابله با آنان به محل مورد نظر اعزام شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه افزود: اکیپ فوق شامل تیم‌های مشترک اداره دامپزشکی، اجراییات، نیروی انتظامی و اصناف در راستای مبارزه با کشتار غیرمجاز دام و در پی گزارش مردمی به میدان رسالت (الهیه کرمانشاه) اعزام شدند، که متاسفانه از سوی حنجار شکنان عرضه گوشت غیرمجاز مورد حمله قرار گرفتند.

او بیان کرد: به همراه کارشناس دامپزشکی دو نفر از نیروی انتظامی (سرباز و درجه دار)، یک نفر بازرسی و پلمب اداره اصناف، اکیپ ضربتی اداره اجراییات در این ماموریت حضور داشتند که در ابتدا و هنگام ورود آنان، دستفروشان به همراه گوشت‌های غیربهداشتی، امعاء و احشاء، ادوات قصابی، کله پاچه، دل و جگر از محل متواری شدند.

این مسئول ادامه داد: با پیگیری ماموران اکیپ مشترک دامپزشکی و اجراییات در عملیات تعقیب و گریز متخلفان عرضه فراورده‌های خام دامی، توانستند آنان را متوقف و لاشه‌های گوسفندی، ساطور، چاقو، چنگک قصابی، ترازوی دیجیتال و تمام ادوات را ضبط کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: در زمان جمع آوری ادوات متخلفان و دستفروشان غیرمجاز، به خودروی دامپزشکی با سلاح سرد حمله شد و هر چهار چرخ را پاره و به آن صدمات زیادی را وارد کردند.

این مسئول یادآور شد: همچنین هنگام حرکت اکیپ به سمت اداره اجراییات برای معدوم سازی لاشه‌های ضبط شده، متخلفان در محل کمربندی غربی کرمانشاه مقابل خودوری اجرائیات پیچیدند و با سلاح سرد به کارشناس دامپزشکی و مسؤول تیم مشترک (سیدخشایار رضوی) و پرسنل اجراییات حمله ور شدند، که خوشبختانه با وجود درگیری موفق به پس گرفتن لاشه‌ها نشدند و توانستیم آن را معدوم سازی کنیم.

کاکایی تاکید کرد: لاشه‌ها و گوشت‌های غیربهداشتی دستفروشان پس از انتقال به اداره اجراییات با حضور کارشناسان اکیپ مشترک شامل دامپزشکی، اصناف، نیروی‌های فرماندهی انتظامی و اجراییات شهرداری معدوم سازی شد، که از همکاری، تلاش و خدمات این سربازان خدوم نظام و حافظان سلامت جامعه در شهرستان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه به اجرای گشت‌های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه‌ها و... در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و پل ارتباطی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار