فرماندار آستارا: بیمارستان به ۲ دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارد

فرماندار آستارا گفت: بیمارستان برای بیماران مشکوک به کرونا به ۲ دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور نیاز دارد و خیران و سازمان‌های مردم نهاد در تامین هزینه خرید آن مشارکت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رستم زاد فرماندار آستارا در نشست با تعدادی از خیران در فرمانداری آستارا اظهار کرد: قیمت هر دستگاه یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال است و بخشی از آن توسط خیران تامین شده و برای راه اندازی دستگاه سی تی اسکن نیز هشت میلیارد ریال نیاز است.

رستم زاد ادامه داد: تامین اقلام بهداشتی و حفاظتی پرستاران، پزشکان و اقشار در تماس مستقیم با آلودگی نظیر عوامل شهرداری ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد.

او از سازمان های مردم نهاد خواست، در کنار تامین اقلام بهداشتی، مطالب آموزشی مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی را به شهروندان ارائه کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۸۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

طبق آخرین اعلام فرمانداری آستارا؛ ۷۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان بستری بودند و ۳۰ نفر آنها بهبود یافته و ۲ نفر فوت کرده‌اند و بقیه تحت مراقبت هستند.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.