کاشت بیش از پنجاه هزار اصله درخت در استان یزد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: از ابتدای فصل زراعی بیش از پنجاه هزار اصله درخت در استان یزد کاشته شده است.

محمد صفدر پور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، ، گفت: از ابتدای فصل زراعی تاکنون پنجاه و پنج هزار اصله درخت و چهل هزار متر مربع انواع درختچه در سطح شهر کاشته شده و هم چنین فضای سبز استان نیز با توجه به منابع آبی هفت هکتار توسعه یافته است.

او افزود: از پانزده اسفندماه امسال به مناسبت هفته درختکاری پنج هزار نهال از انواع مختلف مانند اقاقیا، سنجد تلخ بین مردم توزیع شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد، ادامه داد: شهروندان برای کاشت درخت در محیط خانه خود از کاشت درختان با ریشه‌های زیاد مانند اوکالیپتوس، نارون و توت بپرهیزند و درختانی مانند زیتون، سنجد تلخ، اقاقیا، سرو و کاج که دارای ریشه مناسب و هم برای اقیلم یزد مناسب هست استفاده کنند.

او از شهروندان خواست به کاشت درخت مبادرت ورزند و بیان کرد: درختان ریه شهر هستند و کاشت درخت در شهر و هم چنین درب منازل علاوه بر زیبایی سطح شهر سایه و سرسبزی درختان در تابستان کمک شایانی به ما می‌کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار