تعویق چند ساعته مراسم تحلیف غنی و عبدالله با میانجیگری آمریکا!

مراسم تحلیف اشرف غنی و عبدالله با پادرمیانی آمریکا برای مدت کوتاهی به تعویق افتاد.

تعویق چند ساعته مراسم تحلیف غنی و عبدالله با میانجیگری آمریکا!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی و عبدالله عبدالله، دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری افغانستان صبح امروز قصد داشتند در مراسم های جداگانه ای به عنوان رئیس جمهور منتخب مراسم تحلیف برگزار کنند!

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان لحظاتی پیش اعلام کرد که مراسم تحلیف «محمد اشرف غنی» که قرار بود صبح امروز برگزار شود تا بعد از ظهر امروز به تعویق افتاده است.

صدیق صدیقی در صفحه توئیتر خود نوشته است: «برنامه تحلیف رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز برگزار می گردد.»

از سوی دیگر، «عنایت‌الله بابر فرهمند»، معاون اول تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله اعلام کرد که رایزنی دیپلمات‌های خارجی، به منظور حل اختلاف‌ها میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله جریان دارد و به همین دلیل، مراسم تحلیف با تاخیر مواجه شده است.

فضل احمد معنوی، عضو ارشد تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله نیز اعلام کرد: «در پی تلاش های مقامات آمریکا هر دو تحلیف به تعویق افتاد تا فرصت بیشتر برای گفتگو مساعد گردد.»

معنوی افزوده است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان این خبر را به آنها داده است.

این عضو تیم انتخاباتی عبدالله تاکید کرد: «اگر خدای ناخواسته ترفندی از جانب ارگ در میان باشد، ما آمادگی کامل برای برگزاری تحلیف داریم.»

همزمان برخی منابع خبری اعلام کرده اند که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو با اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر تشکیل دولت جدید وارد کابل شده است. این خبر تاکنون از سوی منابع رسمی تایید و یا تکذیب نشده است.

قابل ذکر است که کمیسیون انتخابات افغانستان پیش از این اشرف غنی را برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد اما عبدالله عبدالله نتایج را تقلبی خواند و تاکید کرد که وی به عنوان برنده واقعی انتخابات، دولت خود را تشکیل خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار