کشورهای مختلف برای جلوگیری از شیوع کرونا چه تدابیری اندیشیدند؟

فرانس‌پرس در گزارشی به تدابیر و اقدامات کشور‌های مختلف جهان برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر «کووید ۱۹» پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت از زمان ظهور ویروس کرونا، بسیاری از کشور‌ها تدابیر قرنطینه‌ای را اعم از قرنطینه کردن شهر‌ها یا استان‌ها، کشتی‌های تفریحی یا مسافران به اجرا گذاشته‌اند.

این تدابیر عبارتند از:

چین
بر اساس کمربند بهداشتی که از اواخر ژانویه به اجرا گذاشته شد، حدود ۵۰ میلیون نفر در شهر‌ها و روستا‌های استان هوبئی قرنطینه شدند. ووهان، مرکز استان هوبئی که ویروس کرونا جدید ماه دسامبر (دی) در آنجا ظاهر شد از جمله این شهر‌ها بود.

در همه نقاط کشور انواع مختلف قرنطینه با شدت کم یا بیش به اجرا گذاشته شد مانند قرنطینه در خانه یا در یک مکان دیگر با امکان خروج از خانه یا بدون آن.

پکن همچنین از ۲۶ فوریه قرنطینه‌ای ۱۴ روزه بر مسافرانی که از کشور‌هایی می‌آیند که به شدت تحت تأثیر شیوع ویروس جدید کرونا قرار گرفته‌اند، اعمال می‌کند.

از سوی دیگر، چند کشور مانند فرانسه، آلمان، کانادا و ... اتباع خود را که از ووهان بازگشتند، قرنطینه کردند.

ایتالیا
دولت یکشنبه با صدور فرمانی تدابیر قرنطینه‌ای در مورد ۱۵ میلیون نفر از ساکنان شمال این کشور به اجرا گذاشت که تا سوم آوریل (۱۵ فروردین) ادامه خواهد داشت.

در منطقه لومباردی و در ۱۴ استان ایتالیا که منطقه وسیعی از میلان تا ونیز را در بر می‌گیرد، ورودی‌ها و خروجی‌ها از این پس بسیار محدود است.

۱۱ منطقه لومباردی و وِنِتو پیش از این از ۲۳ فوریه (۴ اسفند) در قرنطینه قرار گرفته بودند.

ویتنام
اواسط ماه فوریه، منطقه‌ای با ۱۰ هزار نفر جمعیت نزدیک هانوی، به نام سون لوی، پس از مشاهده شش مورد از آلودگی به ویروس جدید کرونا برای ۲۰ روز در قرنطینه قرار گرفت.

کره شمالی
سه هزار و ۶۵۰ نفر که در استان‌های کانگوون و چانگانگ در قرنطینه بودند، ۵ مارس (۱۵ اسفند) اجازه یافتند به زندگی عادی بازگردند.

قرنطینه خانگی نیز از اوایل فوریه در مورد ۳۸۰ خارجی مقیم این کشور به اجرا گذاشته شد که به تازگی برای ۲۲۱ نفر از آنان لغو شده است.

این کشور همه راه‌های هوایی و ریلی با خارج را به حال تعلیق درآورد و ورود گردشگران خارجی را ممنوع کرد.

کشتی‌های تفریحی
«دیاموند پرنسس» با ۳ هزار و ۷۱۱ سرنشین از ۵ فوریه (۱۶ بهمن) در آب‌های یوکوهاما نزدیک توکیو قرنطینه شده است. برخی موارد آلودگی به ویروس جدید کرونا در این کشتی اتفاق افتاد و چند دولت تصمیم گرفتند اتباع سالم خود را از این کشتی تخلیه کنند و آن‌ها را برای ۱۴ روز در قرنطینه قرار دهند.

بقیه مسافران پس از ۱۴ روز قرنطینه شروع به پیاده شدن از این کشتی کردند، اما پیاده شدن اعضای خدمه این کشتی از اواخر فوریه آغاز شد.

کشتی تفریحی «گراند پرنسس» با سه هزار و ۵۳۳ مسافر و عضو خدمه از چند روز پیش در آب‌های سانفراسیسکو در قرنطینه است.
تخلیه مسافرانی که بیشتر از بقیه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، قرار است روز دوشنبه به اوکلند در شمال کالیفرنیا آغاز شود تا در آنجا تحت مراقبت قرار بگیرند. خدمه قرار است در کشتی قرنطینه شوند و تحت درمان قرار گیرند.

مسافران
چند کشور یا سرزمین تدابیری در مورد ورود مسافرانی که از چین و کشور‌های درگیر با ویروس کرونا مانند ایتالیا، ایران، کره جنوبی می‌آیند، به اجرا گذاشتند.

به عنوان مثال، مقامات هنگ‌کنگ از هشت فوریه قرنطینه دو هفته‌ای را برای هر مسافری که از چین می‌آیند، اعمال می‌کند. کسانی که از این کار سر باز بزنند، با مجازات شش ماه زندان مواجه خواهند شد.

رژیم صهیونیستی پس از محدودیت‌هایی که در مورد مسافرانی که از ایتالیا و چند کشور آسیایی می‌آیند به اجرا گذاشت، از اوایل مارس قرنطینه دو هفته‌ای را برای مسافرانی که از فرانسه، آلمان، سوئیس، اسپانیا و اتریش می‌آینده به اجرا می‌گذارد.

کسانی که مقیم فلسطین اشغالی نیستند و از این کشور‌ها می‌آیند اجازه ورود نخواهند داشت مگر ثابت کنند که جایی برای قرنطینه شدن دارند.

ژاپن پنج مارس هر کسی را که وارد این کشور می‌شود و به تازگی در چین یا کره جنوبی اقامت داشته است به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌کند.

در السالوادور، از این پس علاوه بر کسانی که از چین، کره جنوبی، ایتالیا و ایران می‌آیند، ورود کسانی که از آلمان و فرانسه می‌آیند نیز ممنوع است.

شهروندان السالوادور یا پرسنل دیپلماتیک باید قرنطینه ۳۰ روزه را رعایت کنند.

جزایر مارشال در اقیانوس آرام روز یکشنبه همه پرواز‌ها به این سرزمین و ورود همه کسانی را از ۱۰ کشور و از طریق دریا می‌آیند ممنوع کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
سرعت
۱۱:۴۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
فقط حتما باید درباره نحو درمان آلمانیها به سرعت ودقت تحقیق شود چون با داشتن 600 نفر مبتلا کشته نداشتن
آخرین اخبار