پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ از طریق بسته پستی منتقل می‌شود؟

درباره ارتیاط نشر ویروس کرونا با بسته های پستی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  ویروس کرونا امروزه به عنوان ویروسی خطرناک و کشنده در جهان تبدیل شده است و شیوع شایعاتی بر این اساس آرامش را از افراد گرفته و ترس را به آنها وارد کرده است. اما این ویروس کم خطرتر از سایر بیماری های عفونی دیگر است که به همین منظور فکر کردن به آن کار درستی نیست. بلکه به عقیده متخصصان با رعایت اصول بهداشتی و تقویت سیستم ایمنی بدن می توان با این ویروس مقابله کرد. 

کرونا خطرناک‌ترین ویروس است

این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. ویروس‌های بسیار زیاد و گوناگونی در دنیا وجود دارند که بسیار خطرناک‌تر از کرونا هستند. به عنوان مثال نرخ متوسط مرگ و میر ویروس ابولا حدود ۵۰ درصد است در حالی که اطلاعات فعلی نشان می‌دهد حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در شرایط وخیمی قرار می‌گیرند و حدود سه درصد از آن‌ها فوت می‌شوند.

ماسک زدن ما را از ابتلا به کرونا محافظت می‌کند

در حال حاضر دو نوع ماسک وجود دارد: یک ماسک ساده جراحی است که عموم مردم از آن برای حضور در محیط‌های عمومی با رعایت اصول بهداشتی استفاده می‌کنند و نوع دیگر آن با نام ۹۵ N شناخته شده است که معمولا کارمندان بیمارستان از آن استفاده می‌کنند. این ماسک می‌تواند ذرات معلق در هوا را تا ۹۵ درصد فیلتر کند، باید بعد از نصب روی صورت تست شود تا از پوشانندگی کامل آن اطمینان حاصل کنیم. استفاده از این ماسک اگر درست روی صورت قرار بگیرد، بسیار دشوار است و نفس کشیدن برای فرد را مشکل می‌کند. البته در کنار رعایت تمام نکات بهداشتی می‌تواند درصد ابتلای شما به ویروس را بسیار پایین بیاورد.

مبتلایان به کرونا، دوباره مریض نمی‌شوند

ویبوی چین در گزارش جدید خود اعلام کرد افرادی که در شهر ووهان یعنی کانون شیوع بیماری کرونا، بعد از ابتلا به کرونا درمان شده بودند بار دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند. بنابراین، بیماران بهبودیافته از کرونا، همچنان باید مراقب سلامت خود و دیگران باشند.

کرونا از طریق بسته پستی منتقل می‌شود

ممکن است چنین اتفاقی صحت نداشته باشد، اما با احتساب زمانی برای ارسال یک بسته از مبدا تا مقصد امکان انتقال ویروس کرونا بسیار پایین می‌آید؛ چرا که ویروس نمی‌تواند برای مدت طولانی خارج از بدن انسان دوام بیاورد.

 کرونا همان ویروس سارس است

ویروس کرونا از خانواده ویروس سارس است و یک بیماری جدا به نام کرونا محسوب می‌شود. ما در حال حاضر سه مدل از ویروس کرونا در دنیا وجود دارد که ویروس سارس یکی از آنهاست. ویروس مرس هم سندروم عفونی خاورمیانه نیز نوع دیگر از انواع آن سه نوع ویروس محسوب می‌شود و نوع دیگر آن ویروس جدید کرونا با نام کووید ۱۹بوده که به تازگی شناخته شده است. ویروس سارس با نرخ متوسط ۱۰ درصد مرگ و میر، خطرناک‌ترین و شدیدترین نوع از خانواده ویروس‌ها به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ فشار زیر ۷ همراه با بی حالی از علائم بیماری است؟


حیوان خانگی ویروس را به ما منتقل می‌کنند

در حال حاضر تا کنون هیچ موردی از انتقال ویروس خطرناک کرونا توسط حیوانات خانگی به صاحبانشان گزارش نشده است اما این جمله به این معنا نیست که حیوانات نمی توانند منجر به انتقال ویروس کرونا شوند.

 ویروس کرونا عامدانه تولید و منتشر شده است

به صورت اساسی سه نوع ویروس کرونا در دنیا وجود دارد که ویروس جدید کرونا نیز نمونه دیگری از این خانواده است. بیماری‌های عفونی در طبیعت وجود دارند و می‌توانند با کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ای از عوامل تولید شوند. گرمایش زمین، تحولات اکولوژیک و کشاورزی یا رفتار‌های انسانی جز این عوامل هستند؛ بنابراین این ویروس ساخته دست انسان نیست؛ چرا که علم امروزه در جامعه بشری هنوز از طبیعت و توانایی ساخت چنین ویروسی بسیار عقب‌تر است.

 آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند بدن ما را در مقابل ویروس محافظت کنند

استفاده از آنتی بیوتیک برای مقابله با این ویروس هیچ تاثیری نداشته و مصرف آن‌ها می‌تواند باعث بروز عواقب جبران ناپذیر در دیگر نواحی بدن شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
آیا حشراتی مثل مگس و پشه میتونن ناقل این ویروس باشند
آخرین اخبار