باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

زندگینامه شهید حاج قاسم سلیمانی از روزهای نخست زندگی تا دیدار معبود

حاج قاسم سلیمانی با تاسیس و تقویت محور مقاومت در نابودی داعش نقش جدی داشت.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه بود که ساعت ۱ بامداد روز ۱۳ دی ماه امسال توسط نیرو‌های ارتش تروریستی آمریکا در فرودگاه بر اثر حمله ۳ موشک لیزری از پهپاد آمریکایی به همراه شهید ابومهدی المهندس و چند تن از فرماندهان الحشد الشعبی به شهادت رسید.

زندگینامه حاج قاسم

در اینجا می‌خواهیم تا به مناسبت فرارسیدن ۲۰ اسفندماه سالروز تولد سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه مروری بر زندگی ایشان داشته باشیم.

زندگینامه حاج قاسمتولد

شهید حاج قاسم سلیمانی ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک از توابع رابر کرمان در یک خانواده کارگری چشم به جهان گشود. ۱۱ سال بیشتر نداشت که پس از پایان تحصیلات ابتدایی به کرمان رفت. پس از اخذ دیپلم به شغل بنایی مشغول شد و بعد‌ها فعالیت خود را به عنوان پیمانکار در اداره آب کرمان آغاز کرد.

زندگینامه حاج قاسم

دوران جوانی و پیروزی انقلاب اسلامی

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ همزمان با پیمانکاری در اداره آب کرمان به صورت افتخاری به عضویت سپاه کرمان درآمد. پیش از آغاز دفاع مقدس و با شورش کرد‌ها به مناطق غرب کشور رفت. در حوادث انقلاب اسلامی ایران با روحانی مشهدی به نام رضا کامیاب آشنا شد که او را وارد جریانات انقلاب کرد. سهراب سلیمانی برادر شهید می‌گوید که او یکی از گردانندگان اصلی راهپیمایی‌های کرمان در زمان انقلاب بود.

زندگینامه حاج قاسم

آغاز دفاع مقدس

هنگامی که عراق در سال ۱۳۵۹ به ایران حمله کرد، حاج قاسم سلیمانی چندین گردان از کرمان را آموزش داد و به همراه آن‌ها راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شد. او حتی در دوره‌ای فرماندهی سپاه آذربایجان غربی را نیز برعهده داشت.

زندگینامه حاج قاسم

با خاتمه یافتن شورش‌ کردها به کرمان بازگشت و فرمانده پادگان قدس سپاه کرمان شد.

زندگینامه حاج قاسم

تاسیس لشکر ثارالله و نخستین فرمانده این لشکر

اواخر سال ۱۳۶۰ سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران طی حکمی سردار سلیمانی را به فرماندهی تیپ ثارالله منصوب کرد. او بسیار زیرک بود و با استفاده از همین ویژگی در عملیات‌های مختلفی همچون والفجر ۸، کربلای ۱، کربلای ۵، تک شلمچه و چندین عملیات دیگر بسیار موفق عمل کرد که حاصل آن کارنامه‌ای درخشان در این دوران بود.  

زندگینامه حاج قاسم

مبارزه با اشرار و قاچاقچیان

سردار حاج قاسم سلیمانی پس از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی ایران هدایت می‌شدند. او تا قبل از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس، با باندهای قاچاق مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان می‌جنگید.

زندگینامه حاج قاسم

نیروی قدس سپاه و انتخاب به عنوان دومین فرمانده این نیرو

سردار حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ با حکمی از سوی آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پس از سردار احمد وحیدی به عنوان دومین فرمانده این نیرو انتخاب شد. او در این نیرو فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه تقویت و گسترش فعالیت‌های محور مقاومت داشت. در واقع این فعالیت‌های سردار سلیمانی در کنار شهید عماد مغنیه بود که سبب قدرتمندتر شدن این نیرو و ناکامی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود در خصوص فلسطین و همچنین لبنان شد.

زندگینامه حاج قاسم

ارتقا به درجه سرلشکری توسط فرمانده کل قوا

سال ۱۳۸۹ بود که سردار سرتیپ پاسدار حاج قاسم سلیمانی به جهت خدمات فراوان خود از سوی آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا و رهبر انقلاب اسلامی با یک درجه ارتقاء به درجه سرلشکری رسید.

زندگینامه حاج قاسم

حضور در عراق، سوریه و مبارزه با داعش

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بسیار برجسته در جبهه مقاومت و از یادگاران دوران دفاع مقدس بود. هنگامی که خبر شهادت او در رسانه‌های اعلام شد شاید بسیاری از مردم هنوز باورشان نمی‌شد که چنین اتفاقی رخ داده است، او چهره درخشان و برجسته محور مقاومت به ویژه در دوران مبارزه با شجره خبیثه ملعونه داعش بود. این شهید بزرگوار توانست جبهه مقاومت را در سراسر جهان تشکیل دهد و به همین دلیل هم آمریکا و صهیونیست‌ها و همه کفار مخالف سردار سلیمانی هستند.

زندگینامه حاج قاسم

فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس، سازمان‌دهنده نیروهای حزب الله در جنگ ۳۳ روزه لبنان و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و کابوس داعش و جبهه‌النصره و دار و دسته‌شان امروز هدف اقدام تروریستی دولت آمریکا قرار گرفته است. واکنش‌ها به شهادت سرلشکر سلیمانی که برای بسیاری همچنان همان «حاج قاسم» سال‌های جنگ بود در ۶۳ سالگی و پس از نزدیک به چهار دهه مبارزه بی وقفه نشان از محبوبیت کمیاب یک چهره نظامی داشت.

زندگینامه حاج قاسم

داعش و نقش مخرب آن در غرب آسیا

هنگامی که داعش در سال ۲۰۱۱ میلادی پیشروی‌های خود را در مناطق عراق و سوریه آغاز کرد؛ این سردار سلیمانی بود که با حضور خود در این مناطق و با تشکیل جبهه مقاومت کمر یزیدیان زمان را شکست.

زندگینامه حاج قاسم

دولت اسلامی عراق در آن زمان عملیات‌های تروریستی زیادی را در عراق پایه‌ریزی کرد؛ بعد از دستگیری «ابوعمر البغدادی»، ابوبکر البغدادی در سال ۲۰۱۰ میلادی به عنوان سرکرده این گروه تروریستی تعیین شد؛ همزمان با آغاز بحران در سوریه، عناصر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق فعالیت‌های خود در سوریه را آغاز کردند و شاخه این گروهک در عراق با نام «جبهه النصره لاهل الشام» تشکیل شد و در نهایت در سال ۲۰۱۳ ابوبکر البغدادی در پیامی صوتی ادغام «جبهه النصره» و «دولت اسلامی در عراق» را اعلام کرد تا گروهک تروریستی داعش دولت اسلامی در عراق و شام تشکیل شود.

زندگینامه حاج قاسم

داعشی‌های تروریست خیلی زود و در اوائل سال ۲۰۱۴ با انجام عملیات‌های تروریستی و کشتار بی‌رحمانه مردم وارد شهر فلوجه در استان الانبار عراق شدند و پس از آن نیز در شهر‌های مختلف این کشور تحرکاتی را انجام دادند.

خرداد سال ۱۳۹۳ تروریست‌های داعش که از حمایت دشمنان استقلال عراق و منطقه غرب آسیا برخوردار بودند، به مرکز استان نینوی در عراق یعنی موصل حمله و فقط در چند ساعت این شهر را تصرف کردند.

زندگینامه حاج قاسم

سردار سلیمانی با تشکیل محور مقاومت با نیروهایی مانند جنبش النجباء و کتائب حزب الله و همچنین حشدالشعبی در عراق و گروه هایی نظیر بسیج مردمی سوریه و اتحاد آنها با مدافعان حرم از ایران و تیپ فاطمیون و زینبیون در مقابل داعش ایستادگی کرد و در نهایت با رشادت های فراوان در حالی که به گفته بسیاری از فرماندهان نظامی داعش تا پشت دروازه های کاخ ریاست جمهوری سوریه رسیده بودند و هیچ کس فکر نمی کرد که دیگر امیدی به شکست داعش باشد؛ سردار سلیمانی به همراه مدافعان حرم ایستاد و مانع از گسترش و ظهور بیشتر داعش در منطقه غرب آسیا شد.

زندگینامه حاج قاسم

در نهایت در  سی ام آبان ماه سال ۹۶ بود که سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در نامه ای به رهبر معظم انقلاب پایان رسمی حکومت گروه تروریستی داعش را اعلام کرد. این اتفاق مهم با پایین کشیدن پرچم داعش در شهر بوکمال سوریه نهایی و به همگان نیز اعلام شد. در واقع این وعده صادقی بود که در آخرین روزهای تابستان همان سال هم از سوی فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم اربعین یکی از فرماندهان جبهه مقاومت شهید «مرتضی حسین‌پور» در گلزار شهدای شلمان لنگرود هم از سوی او اعلام شد.

حاج قاسم سلیمانی خادم حرم ضامن آهو (ع) 

او در تیرماه سال ۹۳ با حکم حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی (ع) مفتخر به خادمی حضرت امام رضا (ع) شد.

زندگینامه حاج قاسم

دریافت نشان ذوالفقار از دست فرمانده معظم کل قوا

حضور موثر سردار سلیمانی در صحنه مبارزه با داعش و شکست این گروهک ضاله باعث شد تا حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب نشان نظامی ذوالفقار یعنی بالاترین نشان نظامی ایران را به او اعطا کند.

زندگینامه حاج قاسم

طبق آئین‌نامه اهدای نشان‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران، این نشان به فرماندهان عالی‌رتبه و رؤسای ستاد‌های عالی‌رتبه در نیرو‌های مسلح اهدا می‌شود که تدابیر آن‌ها در طرح‌ریزی و هدایت عملیات‌های رزمی موجب حصول نتایج مطلوب شده باشد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سردار حاج قاسم سلیمانی نخستین کسی است که این نشان را دریافت کرده است. البته سردار سلیمانی تا پیش از دریافت این نشان سه نشان فتح  را هم از دستان فرمانده معظم کل قوا دریافت کرده بودند.

زندگینامه حاج قاسم

شهادت و دیدار معبود

سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت سرانجام توسط موشک‌های لیزری پهپاد آمریکایی در بامداد روز ۱۳ دی ماه امسال به همراه شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد الشعبی، سردار پورجعفری رئیس دفتر شهید سلیمانی، شهید وحید زمانی نیا و شهید هادی طارمی و شهید محمدرضا الجابری رئیس تشریفات حشد الشعبی در پی حمله پهپادی نیرو‌های آمریکایی به کاروان آن‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

زندگینامه شهید حاج قاسم سلیمانی از روزهای نخستین زندگی تا شهادت و دیدار معبود

پیام رهبر انقلاب به مناسبت شهادت سردار سلیمانی

بسم الله الرحمن الرحیم
ملّت عزیز ایران!
سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیّبه‌ی شهیدان، روح مطهّر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله ارواحنا فداه و به روح مطهّر خود او تبریک و به ملّت ایران تسلیت عرض می‌کنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوّه‌ی الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان و نیز همه‌ی دشمنان بدانند خطّ جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است. فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است، ولی ادامه‌ مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

ملّت ایران یاد و نام شهید عالی‌مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۳دی‌ماه ۱۳۹۸

زندگینامه حاج قاسم

تشییع پیکر میلیونی سردار سلیمانی در ایران و عراق

مردم قدرشناس و همیشه در صحنه ایران اسلامی پس از شهادت سردار سلیمانی و انجام مراسم تشییع در عراق آماده پذیرایی از فرزند خود شدند. پیکر‌های مطهر شهداء ابتدا در شهر اهواز و سپس در شهر‌های مشهد، تهران، قم و کرمان را تشییع کردند. طبق برآورد‌های انجام شده در این مراسم‌ها در حدود ۲۵ میلیون نفر حضور داشتند و پیکر‌های مطهر شهدا را تشییع کردند.

وصیتنامه سردار

سردار سلیمانی نیز مانند همه مسلمانان وصیتنامه داشت، در گوشه‌ای از آن خطاب به همسرش نوشته بود؛ همسرم، من جای قبرم را در گلزار شهدای کرمان مشخص کرده‌ام. قبر من ساده باشدمثل دوستان شهیدم. بر آن کلمه سرباز قاسم سلیمانی بنویسید و نه عبارت‌های عنوان دار...

زندگینامه شهید حاج قاسم سلیمانی از روزهای نخستین زندگی تا شهادت و دیدار معبود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاد حاج قاسم تا ابد زنده خواهد ماند
۰۵:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
یاد حاج قاسم راه حاج قاسم ادامه دارد
راه حاج قاسم سر لوحه همه خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
یادت همیشه در دل ها ماندگار است، تو مردی اما هنوز هزاران حاج قاسم هستند که مثل تو شجاع و نیرومند هستند روحت شاد بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
روح تمام دلاوران وتنم حاج قاسم سلیمانی و تمام شهیدان روحتان شاد و گرامی باد
Iran (Islamic Republic of)
دوست ♥️
۱۷:۳۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
روحشان شاد و یادشان گرامی ♥️♥️♥️


ما راهت را ادامه می دهیم ♥️♥️♥️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
اگر زحمات و دلسوزی ایشان نبود، اکنون داعش در ایران حکومت میکرد،
ملت ایران، مدیون فداکاریهای سردار هستند،
به جنت واصل شدند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد سنندج
۱۵:۰۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
واقعا مرد میدان نبرد بود
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۱:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حاجی شهادتت مبارک باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
چرا روی سنگ نوشته ۱فروردین
Iran (Islamic Republic of)
رضوانی
۰۷:۰۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
نام سردار شهید عزیز ما ، تا ابد بر پیشانی و قلب تاریخ جهان ، به عنوان افتخاری از جهان آفرینش خواهد درخشید . او انسانی فداکار و دلاوری باایمان و گوش به فرمان ولایت فقیه و خاری در چشمان پلید دشمنان انسانیت نظیر آمریکا و اسرائیل خون آشام و سرسپردگانشان بود. با شهادتش تبدیل به تیری در قلب ناپاک دشمنان شد که تا همیشه تاریخ ، این ننگ را به دوش خواهند کشید که در مقابل قدرت ایمان سردار رشید اسلام، شهید قاسم سلیمانی شکست سختی خوردند و نیز انتقام سختی همواره در انتظارشان خواهد بود.
اللهم عجل لولیک الفرج بحق محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین
Iran (Islamic Republic of)
آسنا غفاری
۱۶:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
روحت شاد حاج قاسم
من شما رو خیلی خیلی دوست دارم
ای بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۰:۱۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
خوش به سعادت ات کاش منم پیشت بودم
حاج قاسم سلیمانی همیشه دوست داشت شهید بشود که شد
هرمی چادری هست پیام بده مرگ بر ضد انقلاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
سردار دلها روحت شاد بزرگ ترین جهان
Iran (Islamic Republic of)
بدون نام
۱۰:۵۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
روحت شاد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۶:۰۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سردار سلیمانی روحت شاد و یادت گرامی
Iran (Islamic Republic of)
طالب.
۰۶:۳۶ ۲۴ دی ۱۴۰۰
سرداردلهاروحت.شادویادت.گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۰۹:۳۲ ۲۳ دی ۱۴۰۰
جانم فدای حاج قاسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۲ دی ۱۴۰۰
دلم برات تنگ شده سردار دلها کاش بودی
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۱۶:۳۱ ۱۹ دی ۱۴۰۰
مطالب عالی بودن، خداوند اجرتون بده، ان شاء الله شهید عزیزمون شفیع ما باشن روز قیامت، و راه شهید عزیز را ادامه بدهیم.
Iran (Islamic Republic of)
کسرا
۱۸:۲۷ ۱۵ دی ۱۴۰۰
سردار دلها روحت شاد ویادت گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سردار‌سلیمانی‌مردی‌خوب‌وبرای‌کشور‌ایران‌جونش‌را‌از‌دست‌داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خیلی خوب و اخباری بود که احساس ما را بیان می کند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۴۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
تربیت شده امام سرباز امام خامنه ای بودباشدتاماپیروی کنیم ازراه امام وسربازولایت
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۰:۳۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
سردار دلها هرگز ازیاد ها نمیرود راهش را ادامه خواهیم داد
Iran (Islamic Republic of)
بلوچی
۲۳:۲۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
...هیچ حرفی توان بیان حاج قاسم سلیمانی را ندارد.
روحش شاد و یادش گرامی...ان شاءالله که ادامه دهنده راهش باشیم تا ریشه ظلم رو ناپدید کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی رسولی
۲۲:۲۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
سردار سلیمانی برایمان الگو است شهادت سردار دلها تسلیت باد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۳۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
روحت شاد حاج قاسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
سردار دلها روحت شاد و یادت گرامی اون دنیا هستی برای ماهم دعا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
روحت شاد سردار دلها☹خدا به پدرو پادرت و بچه هات صبر بده حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلیزاده
۲۰:۰۵ ۱۰ دی ۱۴۰۰
تاابد دردل مایی سردار دلها سلام مارا به شهیدان باکری وامینی برسان به امیددیدارشماها جوانمردان تاریخ راهتان ادامه داردتاابد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی فرهمند
۰۹:۲۰ ۱۰ دی ۱۴۰۰
روحت شاد سردار دل ها
Iran (Islamic Republic of)
........:)
۲۲:۳۶ ۰۹ دی ۱۴۰۰
وای واقعا باورم نمیشد
دوست دارم
خیلی زیاد
کمکمون کن
Iran (Islamic Republic of)
محسن فروتن
۱۴:۰۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
روحش شاد یادش گرامی باد.
Iran (Islamic Republic of)
مهنا فرجی
۲۱:۰۰ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی زیاد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
خوشابه سعادتت سردار، قهرمان زندگی من! شهادتت مبارک، برای عاقبت بخیری ماهم دعاکن ودرآخرت ماراشفاعت کن. خیلی دوستت دارم خیییییلی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام سردار دلها و رزمندگان اسلام و مدافعان حرم و شهدای گمنام دوستون دارم و جاتون توی قلبمه برای ما و همه ملت ایران و همه مسلمانان جهان دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۷ دی ۱۴۰۰
روحت در آرامش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۹ دی ۱۴۰۰
سردار قاسم سلیمانی مرد بود که خدا این فرشته رو به ما داد
همه سردارانی که در این راه شهید شدن مرد بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
فقط میتونم بگم رفتی و ما رو خیلی تنهاتر کردی.. سلام ما به ارباب برسون حاجی
Iran (Islamic Republic of)
روشا
۱۲:۳۷ ۰۶ دی ۱۴۰۰
روحت شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۶ دی ۱۴۰۰
کاش منم مانند حاجی قاسم شهید بشوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۴ دی ۱۴۰۰
حاج قاسم سلیمانی بهترین نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۹ دی ۱۴۰۰
چرا
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۰:۴۴ ۰۳ دی ۱۴۰۰
ناراحت شدیم از پیش ما رفتی سردار
برگرد
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۰:۰۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
روحت شاد سردار دلها
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۲۳:۲۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
دل رئوف داشت اشک حاجی برا شهدا و اهل بیت جاری بود و ملت ایران را دوست داشت ملت هم سنگ تمام گذاشتن در تشیع پیکرش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
خدا انششااله رحمت کنه نور ببارد به قبرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
شهید سپهبد سردار سلیمانی یک ایرانی بود و به عشق ایران و ملت ایران شجاعانه جنگیدند و به شهادت رسیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
حاج قاسم وقتی تو رفتی دیگه جای امنیت ندار حاج قاسم سلیمانی دوست دارم و هیچ وقت فراموشت نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام حاج قاسم دلم خون شد از رفتنت قلبم هزار تیکه شد از رفتنت هر بار که اسمتو میارم عکستو میبینم یادی ازت بشه بی اختیار اشکام سراریز میشه درست مثل اولین روزی که از بینمون پر کشیدی و رفتی، من تا ابد تو قلبم یاد و خاطره تو زنده نگه میدارم و هیچوقت فراموشت نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تسلیت عرض میکنم روحش شاد و یادش گرامی یاد ونام او همیشه در دلهای ما باقی می ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
واقعا این فرد چقدر خوب بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سردار بزرگ میهن روحت شاد و شهادتت مبارک. دوست دارت، دانش آموزی دلتنگ شهادت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سردار دلها از تو فقط جمله ی زیبای ما ملت امام حسینیم برایمان به یادگار مانده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
روحت شاد سردار دلها❤️❤️❤️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
روحت شاد سردار دلها ♥️♥️♥️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سردار‌دل‌ها‌تو‌از‌خود‌گذشتی وجانت‌را‌برای‌ملتت‌‌‌ایران‌فداکردی
ما‌ملت‌ایران‌‌‌‌‌اسم‌ویادت‌را‌دردلهایمان‌زنده‌نگه‌داشتیم‌ونگه‌خواهیم‌
داشت
روحت‌‌همیشه‌شاد‌باشد‌‌‌دوست‌داریم‌ما‌ملت‌ایران
Iran (Islamic Republic of)
الحام
۰۹:۳۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام بر سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی من دانش آموزی هستم که خوب می دانم شما شهیدان چه سختی هایی برای ایران عزیزمان کشیدید که همیشه سربلند باشد ما همه گی حقمان را میگیریم از عراقی ها بچه ها همه گی بگید
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر اسرائیل
سردار دلها ما میدانیم که شما صدای ما را از پیش فرشته گان میشنوی
روحت شاد و یادت گرامی
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۳:۵۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
حاج قاسم تو رو خدا . من هم دختر شهیدم ، مثل زینبت یه نگاه بهم بکن . گره کور افتاده تو زندگیم داغونم . خواهش میکنم کمکم کن . بابام که کاری بهم نداره فقط از اون بالا نگاه میکنه نه کمکی . نه کاری . دیگه بریدم . بدادم برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
من حاج قاسم سلیمانی را خیلی دوست دارم خیلی
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد بیات
۱۳:۱۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
روحت شاد
Iran (Islamic Republic of)
دوست دارسردار دلها
۱۹:۰۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
من خیلی حاج قاسم رو دوست دارم با اینکه فقط ۱۰ سالمه روحت شاد سردار دلها❤
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۵۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
دوست داریم سردار دلها ♥
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
ما ملت امام حسینیم ارثیه حاج قاسم برای تمام مردم ایران

روحت شاد مرد میدان ❤❤
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۱۵:۱۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
روحت شاد و یادت گرامی دوستت دارم سردارم
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح
۲۰:۱۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
راه این شهید بزرگ را ادامه می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
دوست دار سردار
۱۲:۴۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
دوست داریم سردار دلها❤
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
خدا رحمتت کنه مرد بزرگ زمان شفاعتمان کن
Iran (Islamic Republic of)
میرزایی
۲۲:۴۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
به اندازه تمام دنیا دوستت دارم روحت شاد سردار
Iran (Islamic Republic of)
شرمنده شهدا
۰۳:۱۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ای کاش خداوند از عمر ناقابل ما می کاهید وبرعم سرداران ربانی می افزود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
سلام.حاج قاسم رفت.دل میلیونها ایرانی رو با خودش برد.بزرگ مرد روحت شاد.شهادتت مبارک
United States of America
علب
۲۰:۵۵ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
باسلام...حاج قاسم شخص نبود...ایران بود...سردار دلها بود..‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۰ تير ۱۴۰۰
شهادت سردار دلها يك درس بزرگ براي ما بود كه فهماند بيست بر دويست پيروز است به شرطي كه به بالاترين درجه تقوا رسيده باشي حاج قاسم يك نفر بود كه با علم خدايي(چشم برزخي)توانست لشگرهاي حشدالشعبي فاطميون زينبيون و..... را با كمترين تلفات هدايت كرده و بر لشگر كفر پيروز شود هركدام از ما خداوند متعال نيرويي در دلهايمان گذاشته شده كه با تقويت آن با(ذكر.جهاد.عمل صالح و....)ميتوانيم به مدارجي بالاتر از حاج قاسم برسيم.
رسد آدمي به جايي كه به جز خدا نبيند+بنگر كه تا چه حد است مقام آدميت
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۴:۳۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
سرباز وطن حاج قاسم سلیمانی روحت قرین رحمت.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۳:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
سردار دلها حاج قاسم دلم برای جسارت ها و رشادت هایت تنگ شده است بدان یاد تو همیشه در دلهای ما زنده است ای آنکه که به نیکی همه جا ورد زبانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
حاج قاسم سلام ما رو به اربابمان برسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
حاجی الهی دور سرت بگردم خدا می دونه که چقدر دلم برات تنگ شده
Iran (Islamic Republic of)
عارفه
۲۱:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدارحمتت کند
Netherlands
Reza
۱۴:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
شهادتت مبارک حاجی
☆حاجی وقتی دست قطع کردن دست دادن تو دنیا ممنوع شد☆
این جمله من نیست جمله تمام ایرانیان
Iran (Islamic Republic of)
سیدکاظم روح الامینی
۲۰:۰۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام سردار عزیزم خداچقدر یه انسان رومیخواد دوس داشته باشد که پس از شهادتت هم رفتی کاظمین کربلا مشهد قم همه جاکه ما در زندگیمون ارزوست بهت داد وبعد رفتی به گلزار شهدا خیلی زود بود برای رفتنت البته رفتنت باعث شده خیلی بیشتر بشناسنت وبخواهنت----خونتم که تیکه ای از ضریح حضرت رقیه و فرش حضرت زینب و فرش سیدالشهدا برات اوردند اخه چقد خدابهت عنایت خاص داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
روحت شاد
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
سلام، تولد سردار سلیمانی 1 فروردین هست نه 20 اسفند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام سردار دلها خیلی دلم برایت تنگ شده دوستت دارم امیدوارم شفائت شما شامل حال ماشود همیشه به یادتم وراهت ادامه دارد انشاالله روحت شاد یادت گرامی
Iran (Islamic Republic of)
بتول
۱۶:۰۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
واقعازبان ازگفتن بعضی کلمات قاصره ولی سردار سلیمانی واقعایک انسان تمام معنابودوامیدوارم ماهم بتونیم درحدخودمون دنباله روراه اوباشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
من قبل از شهادت سردار خیلی نمیشناختمشون.اما بعد از شهادتشون که کلیپاشونو میدیم انوقت بود که فهمیدم که چه کسی از دست دادیم وهنوز که هنوز بعد از گذشت یکسال و خورده ای از شهادتشون میگذره انگار عزیزی رو ازدست دادم .خیلی خیلی دلتنگشونم
سردار تو که پیش خدا عزیزی برا حال دل ماهم دعا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
امروز 28 بهمن 1399 - 410 روز از شهادتش گذشت.
Iran (Islamic Republic of)
زهراسادات نقوی
۱۰:۲۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
ای حاج قاسم بدان بعدازتو قاسم سلیمانی های زیادی ازکشورهای مسلمانان برمی خیزد
ازسوریه وعراق گرفته تاافغانستان
آنکه تورامتهم به کشتن مردان افغانستان میکنند نمیدانند
تمام بچه های تیم فاطمیون اهل حرم ناموس آنان هستند
تاوقتی زنده هستندپای اهل بیت تاآخرین قطره خون ونفس میماندند
تومقصرنیستی این عشق عمیق اهل بیت ومولای مان قائم آل محمد صاحب الزمان عجل الله تعالی شریف است
که همه ی ماتا بفهیمم کسی نگاه چپ به حرم اهل بیت میندازد خون کثیفش رامیریزیم تابه جهان کفر بگویم هیچ وقت نمیبیند که بچه های شعیه درمقابل آنان سکوت کنند زهی خیال باطل است
ای دشمنان اسلام! بدانید یک روزمیرسدریشه تان ازروی زمین کنده خواهدشد آن روزی نیست جزظهور امامان صاحب الزمان عجل الله تعالی شریف
آری!مابچه شیعه ها کابوس روزوشب شماها هستید اگرهرچرقدرازماراشهیدکنید مابیشترپرقواه ترازقبل هستیم ومیشویم
ای دوست شهیدمن!یادت همیشه درقلب وذهن ما میماندوهیچگاه کارهای فداکاران توفراموش نخواهیم کرد
یاعلی مدد
Iran (Islamic Republic of)
نرگس شریفی
۱۳:۴۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
یادت گرامی ای شهید فداکار یاد ان دوستان فداکارتانم گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
سردار دلها حاج قاسم سلیمانی روحت شاد ویادت گرامی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا حیدری
۱۲:۰۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
سردار روحت شاد و یادت گرامی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۵۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام ممنون از مطالبتون
Iran (Islamic Republic of)
ثریا سلیمانی
۱۸:۲۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام.ممنون از متن ها و نوشته هایی که برای ما به اشتراک گذاشتید تا بخونیم و لذت ببریم.سردار دلها قبل از اینکه به شهادت برسی تو را نمیشناختم اما وقتی به اسمان ها پر کشیدی فهمیدم که تو چه ادم فداکار"مهربان"دلسوز و...بودی.وقتی دشمنان دست تو را از تنت جدا کردند دست دادن در کل جهان ممنوع شد.سردار بدانکه ما راهت را ادامه خواهیم داد.برای ادامه دادن راه تو زن"مرد"دختر و پسر نداریم همه برای ادامه دادن راه تو با دشمنان خواهیم جنگید اما خیلی خوشحالم که به یکی از ارزو هایت رسیدی ولی بسیار بسیار زود به اسمان ها پر کشیدی کاش کمی دیر تر میرفتی.خدانگهدار 18:18 1399/11/21
Iran (Islamic Republic of)
محمدطه
۱۲:۵۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
آمریکایی ها فکر کردند اگر سردار ایرانی رو بزنن ایران نابود میشه اما نه ملت ما بیدار تر شده و خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام روحت شادسرداردلها،،تازمانی زنده ام میسوزم ازرنج وفراغ،شما،،سایه سرمون کم شد،،روح شماقرین رحمت الهی، ما که اینقدرازشهادت،شما میسوزیم وداغدارشدیم،،،خدامزددل زینب سلیمانی رابه حق بی بی زینب سلام الله بدهد،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۱ دی ۱۴۰۰
بسوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
سردار دل ها حاج قاسم بود ولا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
سرداردلها روحت شاد
۱۲۳۴
آخرین اخبار