رصد وضعیت ویروس کرونا در استان به صورت شبانه روز

استاندار خراسان جنوبی گفت:ستاد مدیریت بیماری کرونا با اعضای مشخص، به صورت شبانه روز وضعیت استان را رصد می کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در خصوص تمهیدات انجام شده در خصوص مهار ویروس کرونا در استان گفت: ستاد مدیریت بیماری کرونا با اعضای مشخص، به صورت شبانه روز وضعیت استان را رصد می کنند.

او با اشاره به تشیکل  کمیته های پنجگانه برای جلوگیری از شیوع این بیماری افزود: کمیته پشتیبانی و تدارکات، کمیته امنیتی،اجتماعی وسیاسی، کمیته حمل و نقل، کمیته اطلاع رسانی و کمیته نظارت و بازرسی از جمله این موارد است.

معتمدیان با بیان اینکه در آینده تعداد ۱۰۰ هزار عدد ماسک وارد استان خواهد شد، بیان کرد: در شرایط فعلی در استان از نظر تامین مواد ضد عفونی و ماسک با مشکل مواجه هستیم، زیرا تقاضای زیادی در این خصوص وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد:مردم بر اساس نیاز ماسک و موا ضد عفونی کننده را تهیه کنند تا بتوانیم نیاز گرو ههایی که در اولویت هستند را تامین کنیم.

او با بیان این که موضع بیماری کرونا یک مسئله منطقه‌ای و جهانی است، تصریح کرد: در این خصوص کلیه تصمیمات به صورت ملی گرفته می‌شود.

معتمدیان با اشاره به پهناور بودن خراسان جنوبی عنوان کرد: از ۱۰ کریدور اصلی در کشور ۲ کریدور در این استان وجود دارد و بر همین اساس باید به این موضوع نیز توجه کرد، زیرا چرخ کشور نیز باید بچرخد.

حضور اکیپ‌ها در ۹ نقطه مبادی اصلی ورودی از فردا صبح در استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: در ۹ نقطه مبادی اصلی ورودی استان کلیه امکانات سنوات گذشته در بحث راهداری، هلال احمر، نیروی انتظامی و میراث فرهنگی استقرار خواهند داشت.

او با اشاره به شهرستان طبس به عنوان یکی از کریدور‌های اصلی در شرق کشور، افزود: نگرانی دراین شهرستان بیشتر است، زیرا با استان‌هایی مانند اصفهان، کرمان و یزد همسایه است.

معتمدیان با اشار ه به عبور ۱۰۰‌ها اتوبوس از این کریدور‌های اصلی در استان عنوان کرد: این مبادی کنترل می‌شود تا این اتوبوس‌ها تنها وقفه کوتاه مدت داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی از ایجاد فروشگا‌های اینترنتی در روز‌های آینده خبر داد و گفت: مردم از حضور در اجتماعات برای خرید‌های غیر ضروری خود داری کنند.

انتهای پیام/‌ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.