دستگیری ۴ حفار غیر مجاز در رزن

فرمانده انتظامی شهرستان رزن از دستگیری ۴ حفار غیر مجاز اشیاء عتیقه در این شهرستان خبر داد.

دستگیری ۴ حفار غیر مجاز در رزنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ علی زنگنه، فرمانده انتظامی شهرستان رزن گفت: برابر گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت حفاران غیر مجاز اشیاء عتیقه در یکی از مناطق شهر درگزین، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: با حضور به موقع ماموران، ۴ نفر از حفاران غیر مجاز که در مناطق تاریخی با استفاده از تاریکی شب در حال حفاری برای کشف اشیاء عتیقه بودند، دستگیر و انواع ادوات حفاری از جمله: پیکور برقی، کابل، دیلم آهنی و بیل کشف و متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رزن بیان کرد: برابر قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و مرتکب به حبس محکوم و اشیاء مشکوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی و آلات و ادوات حفاری نیز به نفع دولت مصادره می شود.

او افزود: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی، فهرست آثار ملی، بقاع متبرکه و اماکن مسکونی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیاء مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

سرهنگ زنگنه با بیان اینکه آثار باستانی هویت و فرهنگ یک جامعه را تشکیل می دهد بیان کرد: حفظ این آثار یک ضرورت است و باید نسل به نسل به آیندگان منتقل شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار