ژل‌های ضدعفونی فقط باید در داروخانه‌ها توزیع شود

سازمان غذا و دارو نحوه توزیع ژل‌های ضدعفونی در داروخانه‌ها را اعلام کرد.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان غذا و دارو نحوه توزیع ژل های ضدعفونی در داروخانه ها را اعلام کرد.
مدیر عامل محترم کلیه شرکت های توزیعی
 موضوع: نحوه توزیع اقلام ضدعفونی کننده
با سلام و احترام؛
 ضمن تشکر و قدردانی از همگی زحمتکشان عرصه سلامت، به اطلاع می رساند جهت نظارت و کنترل هرچه بیشتر بر نحوه توزیع ژل ها و محلول های ضدعفونی کننده در سطح کشور به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا و ایجاد دسترسی و استفاده عادلانه تمامی آحاد جامعه از اقلام مذكوره لازم است از این تاریخ موارد زیر رعایت گردد.

ا. مجددا تاکید می گردد که اقلام مذکور می بایست صرفا به داروخانه ها توزیع شوند و هر گونه توزیع خارج از داروخانه ممنوع بوده و میبایست با مجوز این اداره کل صورت پذیرد.

۲- نحوه سهمیه بندی توزیع اقلام مذکور براساس میزان موجودی به گونه ای صورت گیرد که مساوات در توزیع به داروخانه ها رعایت شده و حتی المقدور داروخانه ها در کلیه مناطق تحت پوشش، سهمیه دریافت کنند.

۳- هرگونه تأخیر در توزیع اقلام مذکور مجاز نبوده و می بایست نهایت تلاش در جهت سرعت بخشیدن به فرایند توزیع صورت پذیرد.

۴- منوط نمودن ارائه اقلام مذکور به خرید سایر اقلام موجود در سبد شرکت (سبدفروشی) علاوه بر اینکه منع قانونی دارد، در شرایط حاضر به دور از شرف و انسانیت بوده و مانع توزیع عادلانه می گردد و لذا علاوه بر قطع سهمیه و خروج شرکت از فهرست توزیع کنندگان، با موارد متخلف در این زمینه به شدت برخورد و متخلفین به مراجع قضانی معرفی خواهند شد

۵- تا زمان ایجاد ثبات کامل در سطح عرضه و رفع نگرانی ها، لازم است آمار مربوط به دریافت و توزیع محلولها و ژل های ضدعفونی کننده به شرح جداول پیوست، به صورت روزانه تکمیل شده و از طریق نشانی پست الکترونیکی m . fatemia filia . gov . ir در اختیار اداره کل امور دارو و مواد تحت کنترل قرار گیرد.

همچنین از روز شنبه ۱۷ / ۱۲ /۹۸ بازرسین این اداره کل در دفاتر مرکزی و بازرسین معاونت های غذا و دارو در شعب تحت پوشش بر نحوه توزیع اقلام مورد نظر نظارت خواهند داشت.

دکتر غلامحسین مهرعلیان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل

--------------------
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
با سلام.چرا نیاز مردم را مورد مواد ضد عفونی کننده مانند دستکش و ژل آنتی باکتریال والکل طبی را بعد از دو هفته از شیوع این ویروس خطرناک رو تامین نمیکنید؟ چرا احتکار کنندگان لوازم بهداشتی رو سریعا مجازات نمیکنید؟