هشدارهای دادستان کرمانشاه در خصوص شیوع ویروس کرونا

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه مشارکت همگانی را در کنترل این بیماری پاشنه آشیل آن دانست و از تشکیل کمیته نظارت قضایی بر اقدامات مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه بر لزوم کنترل ورودی ها به شهر کرمانشاه توسط نیروهای انتظامی و بهداشتی مبنی بر جلوگیری از ورود افراد غیر بومی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

او پرهیز از هر گونه اجتماع در مکان های مختلف را ضروری دانست و گفت : هر گونه برگزاری مراسم در مساجد ، تالارها ، اماکن ورزشی ، محیط های آموزشی، قلیان سراها ، کافی شاپ ها و سایر فضاهای مشابه را ممنوع اعلام کرد و خاطر نشان کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت .

محمد حسین صادقی ممانعت از جمع آوری زباله ها توسط افراد را از دیگر اقدامات ضروری دانست و با تاکید به دستگاه های موظف در این زمینه ، جلوگیری از پر شدن مخازن زباله ها و گند زدایی مستمر را یکی دیگر اقدامات لازمه دانست.

او یکی از گروه های پر خطر را معتادین متجاهر ، افراد بی خانمان و کودکان‌کار دانست که بایستی در این خصوص تدابیر لازم از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، سازمان بهزیستی و شهرداری کرمانشاه انجام گیرد.

دادستان کرمانشاه برگزاری هر گونه مراسم متناسب با ایام پایانی سال نظیر جمعه آخر سال ، بازارهای روزانه و هفتگی را ممنوع اعلام کرد و از مردم خواست یاد اموات را بدون مراجعه حضوری به آرامستان ها بجا بیاورند .

او برگزاری رسومی که ممکن است به شیوع این بیماری بیفزاید نظیر دادن اسکناس بعنوان عیدی را خطرناک توصیف کرد و شهروندان را به جایگزین کردن یا به زمان مناسب موکول کردن آن دعوت کرد.

او حق سلامت را یکی از بنیادی ترین حقوق شهروندان دانست و گفت: هر دستگاهی با کوتاهی در انجام وظایف محوله یا اشخاصی با اعمال خود نظیر احتکار ، گرانفروشی مواد بهداشتی ، عدم رعایت موازین بهداشتی این حق را به مخاطره بیندازند واکنش جدی و بدون مسامحه دستگاه قضایی را به دنبال خواهد داشت.

او گفت: در این زمینه تمامی شهروندان می توانند گزارش ها خود را به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ارسال نمایند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
چرا سالن های ورزشی تعطیل نمی شن تو کوچه و محله ما یک سالن ورزشیه و تردد زیادی دارند و کوچه پر میشه از دستکش یکبار مصرف یک مرجعی به اینها تذکری بده و اعلام تعطیلی کنه .