توزیع ۴۵۰ بسته بهداشتی در میان کودکان کار

دبیر شورای فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان از توزیع ۴۵۰ بسته بهداشتی در میان کودکان کار در این استان خبر داد.

توزیع ۴۵۰ بسته بهداشتی در میان کودکان کاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌اله حاتمی، دبیر شورای فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه در ادارات و مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی ضروری است تمامی پرسنل ضمن در نظر گرفتن تمهیدات پیشگیرانه در روند خدمت رسانی و تکریم ارباب‌رجوع از توان حداکثری استفاده کنند.

او افزود: با توجه به شیوع بیماری‌های حاد تنفسی و به منظور اهمیت و تامین سلامت گروه‌های هدف و با هدف پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های واگیردار تمامی مهد‌های کودک، مراکز روزانه آموزشی توانبخشی سراسر استان تا پایان اسفند تعطیل است.

دبیر شورای فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه فرایند گندزدایی، ضدعفونی در مراکز شبانه روزی نیز به صورت مستمر تا عادی شدن شرایط انجام می‌شود گفت: طبق دستور العمل ابلاغ شده، تمامی مراکز تحت پوشش این مجموعه از پذیرش افراد جدید مگر در موارد خاص معذور است.

حاتمی ادامه داد: در تمامی مراکز روزانه و شبانه روزی بهزیستی استان، توزیع نذورات ممنوع است و از مردم خیر و نوع دوست استان خواستاریم تا بهبود شرایط کنونی، نذورات خود را در قالب وسایل بهداشتی و یا کمک‌های نقدی به این مجموعه انجام دهند.

او با اشاره به واریز سرانه ۳۰ هزارتومان برای هر مددجو به حساب مراکز تحت نظارت توسط سازمان بهزیستی کشور بصورت متمرکز گفت: این مبلغ برای تهیه لوازم بهداشتی، موادضدعفونی کننده، ماسک جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس به مراکز تخصیص داده شده است.

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه هرچند مراکز با توجه به ماهیت فعالیت خود از قبل وسایل بهداشتی کافی در اختیار داشته‌اند گفت: این سرانه به صورت متمرکز برای مددجویان در اسفندماه اختصاص یافته است که درصورت عدم بهبود وضعیت، برای ماه‌های بعدی سال نیز این مهم اجرایی خواهد شد.

حاتمی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کروناویروس در مراکز تحت پوشش این اداره کل گزارش نشده است گفت: برای مقابله با شیوع این بیماری، اتاق قرنطینه (ایزوله) در مراکز تحت پوشش این مجموعه پیش بینی شده است تا در صورت نیاز، اقدامات لازم انجام پذیرد.

او با اشاره به اینکه امسال در سطح استان ۱۷۰ کودک کار، شناسایی و سامان دهی شده است اضافه کرد: علاوه بر ارائه خدمات آموزشی برای کودکان کار، با کمک خیرین استان نیز، ۴۵۰ بسته بهداشتی شامل، ماسک؛ ژل ضدعفونی کننده و بروشور آموزشی کرونا، تهیه و توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.