فرماندار چابهار گفت: خطر شیوع ویروس کرونا به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط برخی از مردم، انجام سفر‌های غیرضروری و حضور در مکان‌های شلوغ شرایط را در این شهرستان بحرانی‌تر کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهار اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاکنون ۶ جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور مسوولان مرتبط شهرستان چابهار برگزار شده و تمهیدات و اقدامات لازم برای مقابله با این ویروس اندیشیده شده است.

وی افزود: خطر ویروس کرونا بسیار جدی است و باید مردم بهداشت فردی را رعایت کنند، زیرا چاره‌ای جز پیشگیری نداریم، چون هم امکانات بهداشتی ودرمانی و تجهیزات پزشکی محدود و هم این ویروس خطرناک و کشنده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در کنار پایگاه‌های غربالگری در ورودی شهر مستقر و ضمن جلوگیری از ورود افراد مشکوک به بیماری در شهر چابهار، آنان را به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار می‌دهند.

فرماندار ویژه چابهار با تقدیر از تلاش‌های کلیه دست‌اندرکاران مربوطه در راستای مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: رفع مشکل پیش آمده نیازمند عزم جدی و راسخ است و ضروریست از تمامی ظرفیت‌های موجود برای مقابله با این ویروس استفاده شود.

وی نقش مردم در مقابله با گسترش این ویروس را بسیار مهم دانست و افزود: اینجانب از تمامی دستگاه‌ها و مردم عزیز شهرستان بویژه جامعه بازاریان بدلیل همکاری‌های صورت گرفته کمال تشکر را دارم، اما با توجه به اهمیت موضوع و از طرفی نظر به اینکه تاکنون راه درمان قطعی برای بیماری تشخیص داده نشده است بار دیگر از مردم عزیز خواستارم جهت حفظ سلامتی خود و جامعه از رفت و آمد‌های غیرضروری خودداری کنند.

بامری گفت: تمامی مرخصی‌ها و مأموریت‌های مدیران و مسوولان ادارات شهرستان تا اطلاع بعدی لغو شده و گشت ویژه مشترک و تشدید نظارت بر خبازی‌ها و سایر صنوف سطح شهرستان مرتب در حال انجام است.

وی به کاهش ساعت کار صنوف ضروری (حداکثر تا ساعت ۲۲) اشاره کردو افزود: مجهز نمودن جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی به تجهیزات بهداشتی از قبیل دستکش جهت رفاه حال شهروندان، نصب بنر در محل جایگاه‌های مذکور جهت روشنگری و آگاه‌سازی مردم، گندزدایی و ضدعفونی کردن مکرر و پیاپی مکان‌های پرتردد و پرترافیک شهر توسط شهرداری و شبکه بهداشت و درمان، الزام شورا‌ها و دهیاری‌ها برای گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن پرتردد روستا‌های تابعه، لغو تمامی جشن ها، مراسم، رویداد‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه‌ریزی شده تا اطلاع بعدی از دیگر اقدامات انجام است.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار همچنین ممنوعیت برپایی کمپ مسافری و چادر در سطح منطقه آزاد، پارک آزادگان و پارک بهاران و سایر نقاط شهر و شهرستان، تعطیلی تمامی مراکز تجاری، بازار‌های سنتی و محلی غیر ضرور و فروشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت سوله‌های ورزشی جهت قرنطینه کردن بیماران احتمالی، نظارت ویژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان برای گندزدایی و ضدعفونی کردن ناوگان مسافری و باری، لغو فعالیت کلیه شرکت‌های گردشگری تا اطلاع بعدی را جمله تدابیر اندیشیده شده برای پیشگیری بهتر از انتقال این ویروس عنوان کرد.

بامری گفت: جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر بصورت مداوم و ضدعفونی کردن سطل‌های زباله، اتخاذ تمهیدات لازم توسط انتقال خون برای جبران کمبود خون، اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و در سطح شهر درخصوص اهمیت موضوع، ارائه هشدار‌های بهداشتی و درخواست از مردم جهت خودداری از تردد‌های غیر ضروری و حتی‌الامکان ماندن در منزل از دیگر اقدامات در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار