رسانه آمریکایی خبر داد:

آمریکا خارج کردن تعدادی از نیرو‌های خود از خاورمیانه را آغاز کرده است

به نوشته ام. اس. ان، بیشتر نظامیان آمریکایی که پس از ترور فرمانده بزرگ ایرانی به منطقه اعزام شده بودند، منطقه را ترک خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی ام. اس. ان در گزارشی نوشت: نیرو‌های آمریکایی پس از تلاش برای تقویت توان خود در منطقه خاورمیانه [غرب آسیا] به منظور مقابله با ایران، اکنون در حال ترک منطقه هستند.  

در این مطلب آمده است: مقامات ارتش آمریکا اعلام کردند این کشور پس از آن که به این نتیجه رسید که تهدید حملات انتقام‌جویانه ایران یا نیرو‌های نیابتی‌اش کاهش یافته است، خارج کردن تعداد اندکی از نیرو‌های خود از خاورمیانه را آغاز کرد. به گفته این مقامات، حدود ۱۰۰۰ نیروی رزمی که پس از حمله سوم ژانویه که به کشته شدن (شهادت) سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد ایرانی، منجر شد، در کویت مستقر شده بودند، در دو هفته اخیر منطقه را ترک کردند. آن‌ها افزودند انتظار می‌رود حدود ۲۰۰۰ نیروی دیگر نیز در دو هفته آینده از منطقه خارج شوند.

به نوشته ام. اس. ان، این‌ها نخستین نیرو‌های زمینی هستند که از زمان تشدید دشمنی‌ها در ماه ژانویه (دی- بهمن) منطقه را ترک می‌کنند که نشان‌دهنده اعتمادِ هرچند اندکِ مقامات آمریکایی به این موضوع است که تنش‌ها در منطقه در حال کاهش است.

با توجه به این روند، بیشتر نیرو‌های آمریکایی که در هفته‌های پس از ترور سردار سلیمانی به منطقه اعزام شده بودند، منطقه را ترک خواهند کرد. این نیرو‌ها که در حال ترک منطقه هستند شامل نیرو‌های رزمی، اسکادران‌های جت‌های جنگنده، سامانه‌های دفاع موشکی، یک ناو هواپیمابر آمریکایی و سایر کشتی‌های جنگی می‌شوند.

این پایگاه اینترنتی افزود: در همین حال برخی منتقدان می‌گویند هنوز برای رسیدن به این نتیجه که ایران و نیرو‌های نیابتی‌اش واکنش بیشتری نشان نخواهند داد، زود است.

حدود ۹۰ هزار نیروی آمریکایی در منطقه‌ای که تحت پوشش فرماندهی مرکزی آمریکا قرار دارد، مشغول اجرای عملیات هستند. این منطقه شامل خاورمیانه و افغانستان می‌شود.

روزنامه وال استریت ژورنال در ماه دسامبر در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی نوشته بود: ارتش آمریکا در واکنش به افزایش تهدید‌های ایران، درحال بررسی اعزام ۱۴ هزار نیروی بیشتر به منطقه است. در آن زمان پنتاگون چنین نقشه‌ای را انکار کرد، هرچند افزایش تدریجی حدود ۱۰ هزار نیرو بخشی از این طرح محسوب می‌شد.

از طرف دیگر به گفته مقامات، نیرو‌های آمریکایی براساس توافقی که اخیرا با طالبان به امضا رسانده اند، خارج شدن از افغانستان را نیز آغاز کرده‌اند که در نهایت تعداد نیرو‌های آمریکایی از ۱۳ هزار نیرو به ۸۶۰۰ نیرو کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار