راضی زاده خبر داد؛

ایجاد ۴۸۰ فرصت شغلی در استان قزوین

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ایجاد ۴۸۰ فرصت شغلی در استان قزوین خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا راضی‌زاده معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به گسترش دامنه فعالیت‌های این بنیاد به استان قزوین افزود: برای سال ۹۸ بیش از ۱۰ استان را به استان‌های هدف خود در زمینه اشتغالزایی افزوده بودیم که قزوین یکی از این استان‌هاست.

راضی‌زاده از اجرای ۲۰۰ طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) در استان قزوین خبر داد و گفت: با اجرای این تعداد طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور، تا پایان سال بیش از ۴۸۰ شغل در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای ایجاد این تعداد شغل را ۱۸۰ میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: مناطق محروم و روستایی بخش الموت شرقی و غربی و شهرستان‌های طارم و آبیک به عنوان نقاط هدف اشتغالزایی بنیاد برکت در اولین سال فعالیت در استان قزوین هدف‌گذاری شده بودند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: پس از شناسایی نقاط قوت و پتانسیل‌های مناطق هدف و انتخاب مجری و تسهیل‌گران و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی، فرآیند اهلیت‌سنجی فنی متقاضیان و اشتغالزایی توسط تسهیل‌گران بنیاد برکت آغاز شد.

راضی زاده ادامه داد: ۲۰۰ طرح اشتغالزایی پیش‌بینی شده در استان قزوین در رسته‌های شغلی‌ای همچون پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، صنایع دستی، فرآوری محصولات کشاورزی و پرورش طیور راه‌اندازی شده است.

ایجاد ۴۸۰ فرصت شغلی در استان قزوین

گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای محرومیت‌زدایی، توسعه، پیشرفت، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها، نهضت ایجاد اشتغال را از طریق بنیاد برکت در روستا‌ها و مناطق محروم کشور راه‌اندازی کرده و امسال موفق به ایجاد ۱۲۰ هزار شغل اجتماع‌محور در این مناطق شده است. ستاد اجرایی فرمان امام همچنین در سال ۹۸ بیش از ۱۰ استان را به استان‌های هدف خود در زمینه اشتغالزایی اجتماع‌محور افزوده است و هم‌اینک ۲۸ استان، ۱۷۵ شهرستان و ۸ هزار روستا تحت پوشش طرح‌های اشتغالزایی و حمایت کارآفرینی این ستاد قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار