افزایش استخراج ماده اولیه کارخانه های تولید شوینده‌ کشور در اراک

به منظور تامین نیاز کارخانه‌های تولید شوینده کشور تولید سولفات سدیم در اراک افزایش یافت.

تامین خوراک کارخانه های تولید شوینده‌ با افزایش ظرفیت سولفات سدیم در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  شرکت معدنی املاح ایران در کویر میقان اراک تنها کارخانه وطنی است که نیاز کارخانه‌های تولید شوینده کشور به ماده اولیه سولفات سدیم را تامین می‌کند و این روز‌ها با شیوع کرونا و افزایش تقاضا ظرفیت تولید را بالابرده تا نیاز کشور تامین شود.

رستمی مدیر عامل شرکت معدنی املاح ایران در گفتگو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:با شیوع کرونا و افزایش نیاز کشور به شوینده‌ها تقاضا برای ماده اولیه سولفات سدیم افزایش یافت که به منظور پاسخ به این نیاز کشور ظرفیت تولید این مجتمع با بکارگیری روش‌های فنی وتخصصی به دو نیم برابر ظرفیت اسمی افزایش یافت.

رستمی افزود: ظرفیت اسمی تولید سولفات سدیم در ۲ کارخانه شرکت معدنی املاح ایران ۷ هزار تن در ماه است که از ابتدای اسفندماه تا کنون با افزایش تولید، ۱۶هزار تن محصول تولید شده که این میزان تا پایان ماه جاری به بیش از ۱۷ هزار تن خواهد رسید.

او اضافه کرد: پودر سولفات سدیم به عنوان ماده اولیه در صنایع مختلف شوینده ها، شیشه‌های ساختمانی، کاغذ سازی، نساجی وخوراک دام کاربرد دارد که در حال حاضر وبا توجه به نیاز کشور همه تولید سولفات سدیم به صنایع تولید شوینده‌ها اختصاص یافته است.

مدیر عامل شرکت معدنی املاح ایران بیان کرد: این شرکت معدنی بزرگترین و تنها شرکت تولید سولفات سدیم در غرب آسیا و شمال آفریقاست که ۱۰۰درصد نیاز کشور به این ماده معدنی را تولید می‌کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.