درختکاری بیش از ۵۰۰ هکتاری در شهرستان ملایر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر از توسعه ۵۶۷ درختکاری و جنگلکاری این شهرستان خبر داد.

درختکاری بیش از ۵۰۰ هکتاری در شهرستان ملایرعلی ده پهلوانی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: ۴۶۰ هکتار امسال از سهمیه هزار هکتاری جنگلکاری استان را در شهرستان ملایر انجام داده ایم.

او با بیان اینکه این جنگلکاری‌ها مشارکتی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده است افزود: توسعه جنگلکاری‌های شهرستان در محدوده سد کلان، تپه حاجی آباد، محدوده بام ملایر، منطقه دم سیاه و در حریم شهر‌های ازندریان و سامن انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر ادامه داد: در این مناطق درختان صنوبر، کاج، بلوط، پسته وحشی، زبان گنجشک، سرو نقره ای، سنجد، افرا و توت کاشته شده است.

ده پهلوانی از کاشت نهال در ۱۰۶ هکتار از مراتع شهرستان و از  محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و  بیان کرد:  این درختان در منطقه روستای گلپر آباد ملایر در دست کاشت هستند و تا یک هفته دیگر کاشته می‌شوند.

 او اضافه کرد: از ۱۷۱ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان ملایر، ۱۳۸ هزار هکتار آن مراتع، ۶۷۲ هکتار جنگل و ۱۶۷ هزار هکتار ذخیره گاه جنگلی است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.