فیلم‌هایی با بهترین سکانس‌های ترسناک + تصاویر

ترس‌های ناگهانی یا اصطلاحا جامپ اسکِر ها، نکته اصلی در فیلم‌های ژانر وحشت است که البته باید گفت تعداد فیلم های کمی در این ژانر موفق هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جامپ اسکر‌ها، همان سکانس‌هایی که مخاطبان را به طور ناگهانی و غیر منتظره تا سر حد ترس و اضطراب می‌برند، معمولا به دلیل کم ارزش و ناکارآمد بودن مورد انتقاد قرار می‌گیرند. چرا که معتقدند این روش صرفا مخاطب را برای چند لحظه ای از جا می‌پراند و هراس طولانی مدت در دل مخاطب نمی‌اندازند.

فاصله بسیار زیادی بین احساس بی قراری در طول فیلم و ترسیدن در یک لحظه آنی است. اولی تا پایان فیلم و یا حتی بیشتر در ذهن شما خواهد ماند و گزینه دوم تنها به ترساندن لحظه‌ای مخاطب فکر می‌کند.

 راه‌های مناسبی نیز برای استفاده از جامپ اسکر‌ها وجود دارد. اگر این ترساندن ناگهانی به جا و به موقع انجام شود می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد و تنشی را در مخاطب ایجاد کند. در اینجا فیلم‌های ژانر وحشت که در این موضوع موفق بوده اند را مرور خواهیم کرد.

موجود «Thing»

فیلم‌های با بهترین سکانس‌های ترسناک
فیلم سینمایی «موجود» هیچگاه برای ایجاد بی قراری و ترس در مخاطبان خود به سراغ جامپ اسکر‌ها نمی‌رود و این کار را به طرز شگفت انگیزی با تنش‌های چشمگیر و برخی جلوه‌ها انجام می‌دهد. با این حال یکی از بهترین سکانس‌های ترس ناگهانی در این فیلم قرار دارد. در این فیلم کارکنان پایگاه تحقیقاتی آمریکایی در قطب، با گونه‌ای موجود فضایی روبرو می‌شوند که در واقع مانند انگل بدن موجودات زنده دیگر را آلوده می‌کند و در آن پنهان می‌شود و زمانی که لو می‌رود کالبد جسمانی قربانیان خود را به گونه‌ای ترسناک و خونخوار تغییر می‌دهد.

احضار «Conjuring»

فیلم‌های با بهترین سکانس‌های ترسناک
مجموعه فیلم‌های سینمایی احضار، پر از سکانس‌هایی با ترس‌های ناگهانی است، بعضی از آن‌ها خوب و برخی نیز غیر قابل تحمل هستند. نسخه ۲۰۱۳ این فیلم سینمایی به کارگردانی جیمز وان به دلیل آن که بدون استفاده از صحنه‌های خشونت آمیز، به شدت مخاطب را می‌ترساند بسیار تحسین شده است. داستان احضار درباره خانواده پرون با پنج دختر است که در سال ۱۹۷۱ به یک خانه بزرگ و کهنه در روستایی در ایالت رود آیلند اسباب‌کشی می‌کنند و با نیرویی عجیب و نا شناخته دست و پنجه نرم می‌کنند.

توطئه آمیر «Insidious»

فیلم‌های با بهترین سکانس‌های ترسناک
این فیلم سینمایی نیز که به سبک فیلم‌های «احضار» ساخته شده از ترس‌های ناگهانی زیادی استفاده می‌کند و در مواردی در ترساندن مخاطب موفق ظاهر می‌شود. شاید بهترین سکانس آن نیز زمانی باشد که با چرخش دوربین یک شیطان با صورتی سرخ پشت سر شخصیت اصلی فیلم ظاهر می‌شود. چرا که این سکانس کاملا آرام است و ترس و وحشت آخرین چیزی است که در ذهن مخاطب می‌آید. این فیلم داستان یک زن و شوهر است که پسرشان بدون توضیح وارد کما می‌شود و ارواحی هستند که می‌خواهند از یک بعد دیگری از جهان وارد دنیا شوند و زندگی خود را پس بگیرند و یک بار دیگر زندگی کنند.

مجموعه فیلم‌های مقصد نهایی «Final Destination»

فیلم‌های با بهترین سکانس‌های ترسناک
این مجموعه سینمایی نیز معمولا به خاطر ترس‌های ناگهانی شناخته نمی‌شوند، اما یکی از سکانس های این فیلم که برخورد اتوبوس با یکی از شخصیت‌های فیلم است دلهره زیادی به دل مخاطب می‌اندازد. البته این سکانس کمی هم بی منطق است چرا که ممکن است از خود بپرسید چرا این شخص از صدای اتوبوس متوجه حضور آن نشد، اما در شوکه موفق عمل کرده است. داستان این مجموعه فیلم معمولاً در رابطه با حادثه‌ای وحشتناک است که یک نفر که در آن جا حضور دارد، به‌طور ماوراطبیعی متوجّه اتفاق می‌شود و معمولاً هفت نفر را از آن حادثه نجات می‌دهد و افرادی که نجات پیدا کرده‌اند هم به مرور زمان با اتفاقی ناگوار کشته می‌شوند، تا زمانی که چند نفرِ آخر که هنوز نمرده‌اند جلوی اتفاقاتی که هنوز رخ نداده است را می‌گیرند و خود را نجات می‌دهند.

شوم «Sinister»

فیلم‌های با بهترین سکانس‌های ترسناک
داستان فیلم از این قرار است که اسوالد آلیسون یک نویسنده واقعی جرم و جنایت است. او برای نوشتن داستان جدیدش به خانه‌ای که در آن یک جنایت اتفاق افتاده است، نقل مکان می‌کند. اسوالد در آنجا یک جعبه فیلم ۸ میلیمتری پیدا می‌کند که برای کمک به تحقیقات، فیلم‌ها را نگاه می‌کند و در هر یک از فیلم‌ها داستان قتل یک خانواده در همان خانه است. او متوجه می‌شود که خانواده او نیز در خطر است و به خانه جدیدی نقل مکان می‌کند، اما وضعیت هیچ تغییری نمی‌کند. این فیلم چندین فاکتور را در کنار هم آورده و چندین ترس ناگهانی به موقع را در مخاطب ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.